Avatar billede mboesen Novice
27. august 2010 - 09:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ny hjemmesiden vises mærkeligt i Safari

Hej

Jeg er i gang med at lave en lille hjemmeside. Den vises helt efter hensigten i Explorer og Firefox, men i Safari skubbes menuen ned fra den bjælke som den skulle være i og teksten er generelt meget forskubbet.

Den ligger til test her

http://www.boesenfoto.dk/test

Er der noget jeg gør forkert eller kan gøre, så den også ser ud efter hensigten i Safari?

Til at starte med have jeg brugt SSI til f.eks. åbningstider og gør det stadig til menuen. Det fjernede jeg ved åbningstider for at se om det hjalp, men det er det samme.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 09:32 #1
har osse dette problem med safari og opera og har fundet ud af at alle browser har sin måde at vise ens hjemmeside på min hjemmeside ses normalt i firefox og ie8 men små fejl i safari og opera. har prøvet alt med at indstille til utf8 og andet lige lidt hjælper det..så mon ikke det er ligesom alt andet i denne verden at intet er helt ens...ej heller i browseere.
Avatar billede mboesen Novice
27. august 2010 - 10:30 #2
Jo, du har sikkert ret... irritere mig bare gevaldigt og det kan jo ikke være meningen at man laver det hele som billeder og grafik for at undgå de problemer. Og sjovt at det generelt virker fint for f.eks. aviser og andre offentlige sites.

Håber at der er nogen som har en løsning/forklaring, men er svært bange for at du har ret ;-)
Avatar billede aners Nybegynder
29. august 2010 - 18:22 #3
#wrapper #menu {
    height: auto;
...

Sæt fast height for din "menu"-DIV i CSS.
Avatar billede mboesen Novice
29. august 2010 - 19:12 #4
Jeg havde først en fast højde på og det rettede bjælken sig efter, men selve menuen - Forside • Butikkerne etc, blev så bare rykket ned i billedet af butikken. Det var først efter jeg valgte AUTO at teksten blev inde i bjælken..... som så bliver mega stor
Avatar billede mboesen Novice
08. september 2010 - 13:51 #5
Lader til at det bare noget man må acceptere. Tænker selv om det kan være måden Safari håndtere hhv. "p", "h1" etc, selvom de er defineret i CSS.....

Aners får halvdelen af point for din tid. Men det var ikke lige der problemet var.....