Avatar billede vedikkeit Praktikant
26. august 2010 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tilgå netværksdrev fra qnap-209 til winserver 2003

har haft tilsluttet 2 netdrev på min win 2003 r2 server fra en Qnap-209 det fungerede fint et par dage og idag får jeg at vide at netværksdrevet allerede er i brug. fejlen lyder sådan: Microsoft Windows Network: The local device name is already in use. this connection has not been restored.
når jeg bruger "net use" i cmd vinduet får jeg ok status.
jeg har prøvet at genstarte server 2003 og qnap uden held.  i vinduet på server 2003 optræder drevet med størrelse og plads.
hvad er der galt og,hvad kan jeg gøre?
Avatar billede vedikkeit Praktikant
26. august 2010 - 23:53 #1
har lige lavet dette dump fra cmd: håber det kan hjælpe:

C:\Documents and Settings\Administrator>net use
New connections will be remembered.

Status      Local    Remote                    Network

-------------------------------------------------------------------------------
OK          X:        \\192.168.0.100\public    Microsoft Windows Network
OK          Y:        \\192.168.0.100\Qmultimedia
                                                Microsoft Windows Network
The command completed successfully.

når jeg prøver at tilføje qnaps admin og password bliver jeg nægtet oprettelse:

C:\Documents and Settings\Administrator>net use z: \\192.168.0.100\public quilt
/user:admin
System error 1219 has occurred.

Multiple connections to a server or shared resource by the same user, using more
than one user name, are not allowed. Disconnect all previous connections to the
server or shared resource and try again.

og uden bruger og password kan jeg ikke åbne de oprettede net-drev
Avatar billede -mundi- Nybegynder
27. august 2010 - 08:25 #2
Højreclick på computer på skrivebordet og vælg "Disconnect network drive" og disconenct fra dem alle og prøv igen.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
27. august 2010 - 08:57 #3
Det har jeg desværre allerede prøvet uden held. når jeg connecter netdrevene igen så bliver jeg ikke spurgt om bruger og pw. som jeg burde eftersom jeg er logget på som administrator på windows og skal bruge admin som bruger på Qnap'en.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:43 #4
Hvis din win2003 er en piratkopi, så er det derfor det ikke virker som det skal :D
Avatar billede vedikkeit Praktikant
25. oktober 2010 - 00:26 #5
lukker. ingen kvalificerede svar.