Avatar billede markfihl Nybegynder
22. august 2010 - 23:27 Der er 3 kommentarer

Undgå F2/dobbeltklik for at ændre formel i Excel 2008

Jeg har et stort regneark, hvor jeg tit skal ændre i simple formler.

Det er oftest blot f.eks. =245+234+443 formler, men hvor jeg løbende skal tilføje flere tal til samme celle.

Som det er nu taster jeg F2 for at "åbne" cellen og kan skrive nye tal, hvor Ecxel ellers overskriver hele celle indholdet.

Kan jeg ændre cellens egenskaber, så jeg blot kan klikke/"piletaste" mig frem til cellen, og så tilføje endnu et tal?
Avatar billede Selas Nybegynder
23. august 2010 - 01:19 #1
Med "klikke" mener du så med musen? I så fald kan du åbne en celle ved at dobbeltklikke på den eller, mens den er markeret, klikke oppe over cellenes bogstaver øverst.
Avatar billede markfihl Nybegynder
23. august 2010 - 12:20 #2
Jeg vil undgå at dobbeltklikke eller taste F2, men bare formatere cellen, så jeg kan tilføje flere parametre til formlen i cellen.

Det er et regneark til interne "bank" opgaver, hvor der løbende tilføjes en sum som skal ligges til øvrige i samme celle.

Som det er nu, kommer jeg for ofte til at slette de allerede indtastede tal, da jeg glemmer at trykke F2/dobbeltklikke, og får derved en fejl når jeg krydstjekker.
Avatar billede Selas Nybegynder
23. august 2010 - 13:09 #3
OK så har jeg ikke nogen idé desværre, men bare lige så du ved det kan du stadig nå at trykke esc hvis du opdager fejlen inden du trykker enter eller pil videre.