Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2010 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan en PS3 / PS4 /Xbox erstatte et mediacenter

Havde et Fujitsu-Siemens SCALEO-E mediecenter som netop er afgået ved døden. Med Windows media center på. Var vildt glad for at kunne optage løbende, og så pause når telefonen ringede. Og i det hele taget den måde Windows mediaceter virkede på.

Jeg aner ikke en hat om PS3/PS4/Xbox - men kan de det samme? Og kan man få windows media center på dem?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. august 2010 - 12:42 #1
nej
men xbox360 kan bruges som extender
ps3 understøtter også dlna
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2010 - 12:51 #2
extender?
Dina?
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2010 - 13:06 #3
Extender: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/owner/mcxkit.mspx

Dvs. Køb en X-box (1900 i bilka), og en extender (noget software + fjernbetjening) og så har man et mediecenter ganske som jeg havde før?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. august 2010 - 14:55 #4
nej det er jo ikke det der står i det link du selv sendte med i din post.

http://www.dlna.org
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. august 2010 - 14:56 #5
og dlna.dk
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2010 - 17:17 #6
Hmmm, synes ikke lige DLNA har ret meget med det jeg eftersøger at gøre...

extender: http://www.demib.dk/media-center-extender-382.html

"Microsoft's egen XBox 360, som jo egentligt er et spillekonsol. Men med det nyeste software er XBox alså også en Media Center Extender. Og med en tilhørende Media Center fjernbetjening skulle det være fuldkommen ligesom at sidde foran sin Media Center PC"

Synes der står lidt i øst og vest... - kort fortalt, kan man få xbox eller ps3/4 til at optage (pauselive, time-shift og hvad det hedder) når man ser TV)?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. august 2010 - 17:45 #7
nej, i hvert fald ikke en XBOX360
Avatar billede martin_moth Mester
22. august 2010 - 20:43 #8
ok
Avatar billede martin_moth Mester
02. januar 2011 - 09:18 #9
lukker
Avatar billede jonas-i Nybegynder
05. december 2011 - 22:50 #10
Måske lige for at hjælpe andre der falder over denne tråd...

Xbox 360 kan ganske rigtig bruges som Windows Media Center Extender. Det som det betyder er at du skal have en Windows media center (server/pc) et sted på dit lokale netværk.
Du kan så bruge xbox'en til at tilgå det Windows media centers indhold.

Så f.eks. windows media center, med tv-tuner kort, masser af hdd osv. i stuen.
På børne værelset er så xbox'en og via den kan der ses alt hvad der ligger på media centeret i stuen.