Avatar billede bonne11 Nybegynder
17. august 2010 - 22:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Spiludvikling efter folkeskole?

Hej Eksperter B)

Mig og en af mine venner går lige nu i 9. klasse, og vi vil gerne være spiludviklere.... Vi vil gerne snart vide hvor vi skal hen efter 9, så kan i hjælpe os:]?

Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 22:08 #1
Gymnasiet. Linie med meget matematik.
Avatar billede bonne11 Nybegynder
17. august 2010 - 22:11 #2
Er du sikker? og i så fald hvad derefter?:)
17. august 2010 - 22:16 #3
https://mit.itu.dk/ucs/cb_www/  (Bare for inspiration)
Avatar billede bonne11 Nybegynder
17. august 2010 - 22:20 #4
Er det for efter 9?:)
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
17. august 2010 - 22:21 #5
.. Snak med jeres uddannelsesvejleder?
Avatar billede bonne11 Nybegynder
17. august 2010 - 22:26 #6
Puuuuuha.... Sku ikke på den her skole... Nej tak;) Tror jeg ved mere end hende om spiludvikling..:) og hvordan man kommer ind på det!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 22:34 #7
Ja.

Datalogi eller software ingenioer.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 22:35 #8
Gymnasium -> ITU. Det er jo nok ikke verdens nemmeste branche at få job i (der sidder jo 2 milliarder kinesere og indere der arbejder for 20% af din kommende løn) og så er det jo slet ikke så slemt at have en uddannelse at falde tilbage på.
Avatar billede bonne11 Nybegynder
17. august 2010 - 22:43 #9
Godt så:) Jeg tror jeg vil kigge lidt på IT Universitetet's hjemmeside, og så vil jeg nok vælge matematisk linje på gymnasiet:] Tak for det! Hvem vil have pointene?
Avatar billede lad Nybegynder
17. august 2010 - 22:50 #10
Jeg mener helt bestemt jeg har læst om en decideret spiludviklingsuddannelse her i landet..jeg kan bare ikke huske hvad skole det var, eller hvor...men måske man kan google sig frem til det?

En helt anden ting - jeg ved ikke om i arbejder med spiludvikling allerede nu, men da jeg var ca. 12 købte jeg et program der hed Klik 'n' Play. Det gør det muligt at "programmere" spil ved at sætte krydser.
Efter at have arbejdet med dette program i mange år havde jeg lært en stor bunke af principperne bag spilprogrammering, hvilket var en stor fordel da jeg så gik i gang med at programmere spil rigtigt.

Det jeg vil sige med det er at det kunne være en god idé at eksperimentere med programmet Construct i jeres fritid. Programmet kan hentes her gratis: http://www.scirra.com/

Se evt. denne video, som forklarer hvad jeg prøver at forklare
:
http://www.youtube.com/watch?v=N3VYSQZ28FI
Avatar billede bonne11 Nybegynder
12. september 2010 - 00:54 #11
Mange tak denne tråd er løst:)!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2010 - 01:04 #12
Og du tog selv point fordi??
Avatar billede bonne11 Nybegynder
12. september 2010 - 03:09 #13
Fordi jeg ikk regnede med i overvågede tråden, og fordi jeg har fået besked på fra eksperrten at jeg skal rydde op i nogle af mine åbne spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2010 - 03:19 #14
Rydde op betyder ikke at lukke alle åbne ved selv at tage point - det betyder at få forklaret hvda svaret var og få tildelt point til rette svarere (hvis nogen).
Avatar billede flope Nybegynder
13. september 2010 - 11:24 #15
www.3dcollegedenmark.dk
Her er Danmarks eneste statsstøttet ungdomsuddannelse indenfor 3D og animation. Kan klart anbefales
Avatar billede bonne11 Nybegynder
15. september 2010 - 10:17 #16
Tusind tak, jeg beklager meget til jer alle at jeg tog pointene kan man sende point her på Eksperten?:(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2010 - 03:47 #17
Man kan ikke tildele andre point i et spørgsmål, når der først engang er uddelt point, men proceduren beskrevet i http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-3 kan bruges.
Avatar billede bonne11 Nybegynder
16. september 2010 - 13:51 #18
flope? I uge 3 næste år skal vi i praktik på min skole, kan jeg komme det på 3d college:)?
Avatar billede flope Nybegynder
16. september 2010 - 14:54 #19
Yes. Ring eller skriv til dem i god tid
Avatar billede Andrizll Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:59 #20
Ville bare lige komme med et forslag mere. http://gameitcollege.dk Ligger samme sted som 3D college, men er mere bredt inden for spiludvikling. Og samtidig får du også en HTX uddannelse så du har noget at falde tilbage på, skulle det være nødvendigt.
Synes du skulle overveje det (:
Avatar billede bonne11 Nybegynder
09. oktober 2010 - 00:50 #21
Har snakket med de højere magter(Forældre) og det er pisse syrtxD!
Avatar billede bonne11 Nybegynder
29. december 2010 - 01:13 #22
Hej igen.

Ved godt denne tråd er lukket men den spiludviklings uddannelse på gameitcollege.dk er meget dyr. Så derfor tænkte jeg på om der var andre ting indenfor spiludvikling af uddannelser jeg kunne tage indtil jeg kan få SU?:)