Avatar billede palle1976 Nybegynder
17. august 2010 - 11:30 Der er 3 kommentarer

Polske tegn forsvinder

Jeg har et system, som indeholder nogle standard-tekster skrevet med specielle polske bogstaver. Disse standard-tekster bliver fint gemt i Notes og de bliver vist som de skal.

I systemet er det muligt at oprette andre dokumenter, hvor der findes en funktion som henter standard-teksten ind i dokumentet og herefter gemmer dette. Teksten ligger i et rich-text felt. Problemet er at når standard-teksten er hentet ind i det nye dokument og dette bliver gemt, så er de specielle polske bogstaver forsvundet (eller udskiftet med noget andet).

Er der nogen der kan komme med en løsning til hvordan jeg kan overføre de specielle polske bogstaver fra standard-teksten til dokumentet ?
Avatar billede jogii Nybegynder
19. februar 2011 - 00:11 #1
Hejsa, det er godt nok lang tid siden du har oprettet spørgsmålet, er det stadig aktuelt?

Umiddelbart vil jeg mene, der er afhængig af, hvordan applikationen henter dataerne over. Der er forskellige metoder at programmere den slags i. Desuden kan det være et spørgsmål om CodePages/Unicode.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. februar 2011 - 09:33 #2
Hejsa, der er ikke fundet en løsning på problemet, så der er stadig aktuelt.

Data bliver hentet over via en LotusScript-agent. Agenten kører på serveren, så jeg det har måske noget at gøre med opsætningen på serveren... Problemet er at jeg ikke kan skifte "sprog" på serveren, da den kører meget andet. Men har du nogen idéer til hvor jeg eventuelt kan lave indstillinger der måske kan løse problemet ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. februar 2011 - 11:22 #3
Prøv at afvikle agenten på din egen maskine og se om du kan få det til at virke. Blot for at se om det er serveren CP-indstillinger der driller eller om det er selve agenten.