Avatar billede bivins Nybegynder
16. august 2010 - 14:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

xp slutter ikke opstart korrekt

Hej eksperter. Er der en af jer der kender til problemet at xp starter op næsten normalt men når ikonerne på skrivebordet skal placeres og programopstart for neden skal komme frem sker der ikke mere. Med andre ord det klassiske xp billede med engen osv er der men heller ikke andent. Den eneste måde jeg har kunne komme ind i programmer på er ved Ctrl-Alt-Del som jo åbner joblisten og derfra kan jeg åbne et nyt job. Det meste fungerer derfra. F.eks har jeg kunne åbne Outlook og Explorer osv. Nogen ide om hvad der er sket?
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2010 - 14:49 #1
Tryk Ctrl + Alt + Delete og klik på filer > nyt job
Sriv: cmd    + OK

Skriv eller copy/past dette ind:

chkdsk c: /f /r  (husk der skal være er mellemrum FØR / )

Den vil nu sige at den ikke kan køre chkdsk da disken er i brug osv...
Sig J for at genstarte og tjekke div. filer efterfølgende osv.
Avatar billede bivins Nybegynder
16. august 2010 - 15:07 #2
Det har jeg prøvet fra repair i opstart, men ikke på den måde du anbefaler. Jeg prøver igen og ser hvad der sker.
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2010 - 15:27 #3
En anden mulighed er at lave en systemgendannelse, til FØR problemet opstod

Tryk Ctrl + Alt + Delete og klik på filer > nyt job
Skriv eller copy/past dette ind i feltet:

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Find derefter en dato i sys.gendannelse, som du ved at maskinen virkede på.
Du mister IKKE dokumenter, billeder osv. - MEN programmer der er installeret efter den dato du stiller tilbage til FJERNES og skal installeres igen
Avatar billede bivins Nybegynder
16. august 2010 - 16:26 #4
Prøvede det første forslag uden resultat. Jeg har også været inde i sys.gendannelse men der er ingen punkter ældre end en dag gamle, og der eksisterede probelmet også. Jeg skal måske lige nævne at lige før det skete fik jeg et par meddelelser fra min Norton Internet Security 2010, om at den havde afværget nogle angreb. Der var en af beskederne der blev ved med at poppe op så jeg lukkede computeren ned og da jeg startede op igen var problemet der. Men siden har jeg via jobliste kunne køre en komplet scanning af systemet og den finder ingen virus.
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2010 - 16:37 #5
Du kan evt. komme lidt hurtigere til opstart af programmer vha. winkey+r  (kør)
...hvis det ellers vil virke.

Det lyder som om en eler anden software du starter op får systemet til at hænge.

prøv at
køre msconfig
- vælg fanen start
- deaktiver alle valg.
- ok
genstart PC og kryds fingre.

Hvis du er meget nervøs for virus etc., så afbryd din netværksforbindelse imens.

...hvis tingene ser ud til t vbirke igen, så kan du genaktivere tingene trinvist.
Avatar billede bivins Nybegynder
16. august 2010 - 17:31 #6
Stadig ingen resultat. Nu har jeg også fjernet alt undtagen skærm, mus og tastatur, og det er stadigvæk det samme. Jeg tror ikke at jeg undgår en repair fra CDén, hvor jeg efterfølgende skal til at forbinde eller geninstallerer en stor del af programmerne.
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2010 - 18:20 #7
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2i prøver lige en sidste

Tryk Ctrl + Alt + Delete og klik på filer > nyt job
Sriv: cmd    + OK

Skriv eller copy/past dette ind:
sfc /scannow

og tryk på enter
Avatar billede haverslev Novice
16. august 2010 - 18:21 #8
hmm, skulle ikke have været med :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede bivins Nybegynder
18. august 2010 - 14:00 #9
Har prøvet det hele og intet virker. Men jeg kører med 2 HD og windows 7 på den anden, så den skulle jeg i gang med at bruge noget mere under alle omstændigheder. Jeg laver en ny installation af XP. Men tak for hjælpen især til haverslev. Så hvis du lige smider et svar ind kan vi slutte og du kan få pointene.
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 15:54 #10
Ok :-)
Avatar billede bivins Nybegynder
23. august 2010 - 15:40 #11
haverslev, har du lyst/tid til mere har jeg fået et nyt problem :-)    http://www.eksperten.dk/spm/917102