Avatar billede nickwan Nybegynder
15. august 2010 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog er dette?

hey guys jeg har et problem, jeg skal prøve at programmere nogle scripts til KVIrc, men mit problem er at jeg ikke aner hvad sprog der bliver brugt, men her er et stump kode det kan være det hjælper lidt:)

på forhånd tak :)

#
on *:TEXT:!piss*:#: {
#
  if (( %!Pee-Player1 == $null )) {
#
    set %!Pee-Player1 $nick
#
    set %!Pee-Turn $nick
#
    msg # 2 $+ $nick has a full bladder ? Type 4!piss to challange2 $nick in a piss contest ?
#
    timer-!Pee 1 20 /msg # I'm afraid no-one dares to challange you,2 $nick $+ .
#
    timer-!Pee2 1 20 Pee-GameOver
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. august 2010 - 16:34 #1
hey her er lige lidt rettelser:)

den del af et script jeg har skrevet der er til mirc så ville gerne vide hvad sprog det er? :)

den anden ting er at jeg også gerne vil vide hvordan man programmere scripts og sådan i KVIrc så hvis i ved hvad for et sprog det er ville jeg også meget gerne vide det:)

på forhånd tak igen :)
Avatar billede noltus Novice
15. august 2010 - 17:13 #2
Det er sønderjysk
Avatar billede teknik Juniormester
15. august 2010 - 17:14 #3
m IRC anvender sit helt eget
"mirc scripting language" som bekrives mere detailleret her:

http://en.wikipedia.org/wiki/MIRC_scripting_language

mvh
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
15. august 2010 - 17:16 #4
mht. dit "bonus-spørsgmål" om kvIRC
så er der grundig info om det emne her:

http://www.kvirc.de/docu/doc_kvs_introduction.html
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. august 2010 - 18:38 #5
nice ty alot teknik
teknik :)