Avatar billede totalpc Seniormester
13. august 2010 - 16:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med at connecte udefra

Problem: Afhængig af ipadresse tildelt fra enten USB-modem eller andet LAN/WLAN kan jeg ikke connecte til mine servere, når jeg kører via VPN.

Beskrivelse:
1 stk Windows 2008 server, hvor der er sat RAS op via guiden og KUN med 1 netkort.
Serveren har adressen 192.168.2.100 på lokal netværket

1 stk bærbar computer. Her er sat en VPN forbindelse op til at ramme min eksterne IP adresse og routeren router så trafikken videre til serveren. Det virker ALTID. Jeg kan altid ramme min VPN og blive verificeret og registreret på netværket.

Fejlen:
Hvis jeg sidder et andet sted på et netværk der giver mig en IP adresse der hedder 192.168.2.xxx så kan jeg connecte via VPN og lave fjernskrivebord til alle mine maskiner derhjemme.

MEN hvis jeg sidder på et lokalnetværk der giver mig en ip adresse der hedder 192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx eller jeg logger på via mit USB-modem så kan jeg godt logge på min VPN, MEN jeg kan IKKE lave fjernskrivebord/pinge eller andet til mine egne servere. Jeg kan godt se at der er en konflikt i ikke at være på samme subnet, men jeg får jo tildelt en IP adresse fra min VPN, men det virker alligevel ikke. Jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde. Er det et klient problem eller et server problem?
Hjælp
Avatar billede kimtheman Novice
13. august 2010 - 22:52 #1
Tror du skal få afsluttet nogle af alle dine åbne spørgsmål, hvis du vil opnå hjælp.
Avatar billede totalpc Seniormester
19. august 2010 - 09:35 #2
lukker..det er jo farligt at have spørgsmål åbne, når der ikke er kommet relevante svar!