Avatar billede hp59dk Nybegynder
13. august 2010 - 08:27 Der er 3 kommentarer

Krypeteringsråd søges

Jeg ønsker at kryptere min eksterne harddisk, men jeg er lidt usikker. Egentlig ville jeg også gerne kryptere hele min bærbare pc og min dropbox.
Vil det besvære mit arbejde og leg med computeren voldsomt? Kan jeg for eksempel lege med "Second Life" hvis data hertil gemmes på en krypteret disk?

PGP er blevet anbefalet mig, men nu har Norton jo købt PGP, og jeg kan ikke overskue hvilket produkt der vil passe til mit behov. Desuden holder jeg mest af Open Source programmel.
Jeg har læst tilbage i denne kategori, og set lignende spørgsmål, men jeg antager at svar hurtigt forældes. Hvis jeg tager fejl vil et link til et svar være et udmærket svar.

Jeg bruger windows 7, men jeg ønsker at min eksterne harddisk skal kunne bruges med andre styresystemer også. Jeg har tidligere brugt Ubuntu, og jeg kunne godt finde på at gøre det igen.

På forhånd tak for hjælpen fra Hans
Avatar billede chalde Seniormester
13. august 2010 - 12:47 #1
Tag et kig på Truecrypt: http://www.truecrypt.org/
Avatar billede hp59dk Nybegynder
13. august 2010 - 13:47 #2
Tak, det vil jeg se nærmere på.
Hilsen Hans
Avatar billede hp59dk Nybegynder
14. august 2010 - 09:37 #3
Så er den eksterne HD krypteret.
Men hvordan med min dropbox?
Og hvordan giver jeg dig mine point?
Hilsen Hans