Avatar billede sbay Nybegynder
09. august 2010 - 15:14 Der er 11 kommentarer

Email til SMS - kan man det?

Hejsa

For en del år siden kunne man sende sms fra PC'en til en mobil, men det fik pengegriske firmaer hurtigt sat en stopper for!

Er det i det herrens år 2010 ikke muligt, på andre måder end ved at koble en mobiltelefon til PC'en og så sende den vej?

Jeg er ved at lave et lille hjemmeovervågningssystem, og vil i visse tilfælde gerne have systemet til at sende en SMS!

//Søren
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2010 - 15:17 #1
Det er også noget jeg søger, så skriver lige et indlæg, så jeg kan blive informeret, hvis der kommer et nyt indlæg ^^
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2010 - 15:25 #2
Du kan sende sms med skype
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2010 - 15:36 #3
Du kan ikke gratis gøre det mere - du er nødt til at have en form for service til at afsende for dig. Servicen kan, som du selv er inde på, fx være en telefon tilkoblet computeren, men mange udbydere af SMS gateways tilbyder også flere forskellige muligheder, ofte både email2sms og kald gennem fx en webservice.
Avatar billede nemlig Professor
09. august 2010 - 16:18 #4
Jeg har rigtige gode erfaringer med www.cpsms.dk.
Der er ingen oprettelsesgebyrer og jeg mener ikke, at der er andre udbydere af SMS-gateways, der er billigere.

Jeg sender mine via et PHP-script, men man kan også sende via browserens URL.
Avatar billede japping Nybegynder
09. august 2010 - 17:49 #5
Ja, du kan bruge diverse udbydere af email til sms, men der er en grund til at prisen varierer MEGET. Hvis du tager en af de billige løsninger kan der gå op til flere dage inden sms'en kommer frem. Dette har jeg erfaret ved overvågning af produktionsudstyr.

Hvis du vil være sikker på at sms'en kommer frem inden for f.eks. 10 sekunder, må du forvente at skulle betale ca. 3.000 for et abonnement samt 1-2 kr. pr. sms.
Avatar billede nemlig Professor
09. august 2010 - 18:01 #6
Nu er jeg ikke specielt religiøs overfor www.cpsms.dk

Men jeg anvender dem til låse- og varmestyringstyring i nogle spejderhytter, ligesom der sendes SMS'er til lejerne.

Jeg har endnu tilgode, at der er forsinkelser.

Nogle SMS-gateways har også skabt noget unikt, hvilket jeg mener, at CPSMS har, og dermed har de mange flere kunder og kan på den måde holde prisen nede.

Pris og kvalitet hænger ikke nødvendigvis altid sammen!
Avatar billede nemlig Professor
10. august 2010 - 10:24 #7
#I øvrigt kan man aldrig have sikkerhed for at en SMS kommer frem indenfor 10 sekunder. Der er nogle forhold, som man som SMS-Gateway ikke er "herre" over. Fx. den udbyder, hvor modtageren af SMS'en er kunde.
Avatar billede Lundaek Nybegynder
30. august 2010 - 16:35 #8
Hej

www.pay4it.dk kan lave de ønskede funktioner med mail/SMS.
Udsendelsestiden er typisk 4-5 sekunder og koster mellem 1-2 kr afhængig af antal/år.
Avatar billede japping Nybegynder
12. december 2010 - 17:47 #9
Lukketid
Avatar billede niller10 Nybegynder
12. december 2010 - 19:50 #10
Hej,

Jeg hoster egne mailserver óg bruger selv overvågningskameraer hjemme og på kontore..

Jeg har gjort følgende:

1. Ved bevægelse på eks. koto sender kamera en mail til in server
2. min server køre en regel og starter et script til skype og sender en sms..

enkelt.. koster 80 kr. om måneden... priser for at sende med skype kan ses på deres netside.

niller
Avatar billede japping Nybegynder
15. december 2010 - 23:28 #11
lukketid