Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
06. august 2010 - 22:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valget står mellem 4 antivirus programmer - hjælp!

Hej!
Jeg har søgt på emnet, men det hjalp kun til en vis grad.
Jeg har brug for "eksperters" råd om hvad det bedste antivirus program er. Og med det mener jeg et program der kan beskytte min computer komplet!

Valget står mellem:

F-Secure-Client-Security
ESET NOD32 / ESET Smart Security
Microsoft Security Essentials
Kaspersky Antivirus / Kaspersky Internet Security

Hvad synes i og hvorfor :)

De skal bruges på både Xp, Vista og 7 - til alle tre computere hjemme. TAK
Avatar billede Grumpy_dk Nybegynder
06. august 2010 - 23:44 #1
Til total internetbeskyttelse vil jeg anbefale ESET Smart Security 4.2.
Programmet skannet og beskytter virkeligt effektivt, uden at belaste computeren mærkbart, og ESET antivirusprodukterne særligt populære hos de mere hardcore gamere.
Du kan købe en licens, der dækker alle tre computere i hjemmet i 1 år for 570,- inkl moms.
http://www.nielcoshop.dk/eset_smart_security_3_brugere_1_r.htm

ESET NOD32 Antivirus er både antivirus og antispyware, mens ESET Smart Security ud over antivirus og antispyware også tilbyder firewall- og antispam-funktionalitet.
ESETs sikkerhedspakker understøtter fint alle Windows platforme fra Windows XP til 7, og ESET er den producent, som har fået flest awards fra den uafhængige organisation av-comparatives.org, som jævnligt tester alle de førende antivirusproducenters produkter.

Alternativt til ESET Smart Security er Kaspersky Internet Security, som også er et udemærket sikkerhedsprodukt.
Mit valg ville stå mellem de to produkter. P.t. benytter jeg ESET Smart Security. :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 23:49 #2
Hvad fejler Norton, Mcafee og ZoneLaps. Jeg ved godt, at det ikke besvarer dit spørgsmål, men da du alligevel går efter betalingssystemer, så er de begge et lige så godt bud.
Når det så er sagt, så har Kaspersky fået gode anmeldelser, den primæde forskel på de forskellige betalingssystemer er såvidt jeg kan skønne, hvormeget de belaster maskinen under drift.
Der kan også være tale om mængden af notifikationer (varsel om en mulig trudsel).
Det er ikke alle der er lige gode til at lære ved "learning by doing". Hermed forstås, at systemet skal lære, at når du tillader en fil, eller en handling, så skulle den gerne kunne huskedet til næste gang.
Flere af systemerne giver mulighed forat undertrykke disse notifikationer, men så er det jo op til dig selv (brugeren) at træffe den kloge beslutning.
Der kan så også være væsentlig forskel på, hvor intuitivt den medfølgende firewall er udformet.
Det er ikke altid lige nemt, at forstå de muligheder der stilles til rådighed.
Forbrugerrådet har testet forskellige antivirussystemer, her vandt Avast.
Den er meget brugervenlig, den kan fås i en dansk udgave, og den kan fås i en gratis version, men om den kommer med firewall, kan jeg ikke huske, og om den er bedre, eller lige så god som købesystemerne, det skal jeg ikke kunne sige.
Dette blev du ikke meget klogere af, det undskylder jeg, men det giver dig et billede af, at det er ikke bare sådan ligetil, at give dig et svar på dit spørgsmål.
Det kommer også et langt stykke hen ad vejen an på, hvor kyndig og fornuftig (mistænksom) brugeren er. Selv med det bedst tænkelige system, kan man risikere at slippe noget snavs igennem til sin computer, hvis man ikke lige tænker sig om.
Det der altså betyder mest (ud over det grundlæggende) er, at brugeren har hovedet med sig, og at antivirussystemet/firewall´en, er giret til at alarmere brugeren, når noget suspekt dukker op.
I den sidste ende vil alle gode råd primært været baseret på en rimeligvis meget subjektiv vurdering.
Det er desværre det bedste svar, jeg kan give dig.
/ptj_11
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
06. august 2010 - 23:50 #3
hej
jeg synes det bedste program er norton antivirus security 2010, fordi det beskytter din computer komplet. den er rimlig hurtig når der kommer viruser på din computer. :-)
du kan evt. prøve at se om den er god. her er et link til en gratis prøveversion
husk at tilmeld dig:-)
http://www.symantec.com/da/dk/norton/downloads/trialsoftware/register.jsp?pvid=nis2010

håber jeg hjalp dig.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
21. august 2010 - 15:17 #4
....
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 15:21 #5
Og du tog selv point fordi??
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
22. august 2010 - 12:41 #6
Der var kun én der havde kommet med et svar, og det kunne jeg ikke bruge.

Efter 10 dage skete der ikke noget, så jeg trak spørgsmålet tilbage...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2010 - 13:12 #7
#1 kom med sin vurdering af det du spurgte om.

#2 (og en lille smule #3) kom med yderligere muligheder.

Og hvis der var noget som du manglede, saa kunne du jo have spurgt. Det er jo ikke tilfaeldet at du har ventet 10 dage paa svar - det er svarerer som har ventet 10 dage paa at du skulle melde tilbage. Det gjorde du saa ikke. I stedetfor hapsede du bare pointene selv.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. august 2010 - 14:46 #8
Det jeg forsøgte at fortælle dig med mit indlæg var, at der kan ikke gives noget entydigt svar på dit spørgsmål.
Der findes mange religioner i denne verden, og valg af antivirusbeskyttelse er en af dem.
At du tager dine points selv, det er jeg ret ligeglad med, men det ville være en rimelig ting, om du her oplyser, hvilket program, du ender med at anskaffe, og samtidig begrunder dit valg.
Herved kan andre brugere af eksperten finde dine informationer, og på den måde selv træffe deres valg, begrundet i bl.a. dine og andres betragtninger.
/ptj_11
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
24. august 2010 - 00:48 #9
@arne - Tror du jeg går op i point? Det er bare en weebsite? Du kan få 100 point, hvis du synes det gør dig glad.......

@ Ptj_11
Jeg valgte ESET NOD 32 - fandt ud af et ekstern spyware ikke var nødvendigt :)

Hvis der er nogen der VIL have point, så bare skriv det..
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 13:03 #10
Nu har jeg jo ikke bidraget med noget i dette spoergsmaal, saa det er naeppe mig som skal have point.