Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 17:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor Stor Strømforsyning ?

Jeg er ved at købe ny pc og har bestilt dette:

CPU = Intel core i7-930 (2.8Ghz)
Bundkort = Asus P6X58D-E (Socket 1366)
Grafikkort = Asus EAH 5670 (1GB DDR5-Ram / 775 Mhz)
Ram = 3 x 2GB Corsair Dominator CMT6GX3M3A1600C7 DDR3-Ram (12800 / 1600Mhz CL7)
HD = 1 TB WD Black Caviar (SATA-600)

Plus 1 ekstra 1TB HD (Enten SATA-300 eller en mere af SATA-600)
Plus 1 ældre PATA-HD på 120GB (Seagate Baracuda 7200.7)

Jeg ved godt, at jeg et andet sted har skrevet at jeg havde bestilt disse ram "Kingston HyperX DDR3-Ram (12800 / 16Mhz CL7)", men de er i restordre og så gik jeg på nettet og fandt dem fra Corsair som godt nok er ca.500 kr. dyrere, men forhåbentlig også bedre.

Nu er det så jeg vil vide om den PSU jeg har på 750W (Corsair CMPSU-750TXEU) er stor nok eller jeg skal købe en større og hvor stor den så skal være???

Et andet problem er så, at jeg skal sælge den "gamle" som er snart 3 år gammel og består af dette:

ASUS P5E-Bundkort
Asus EN8600GTS/HTDP/256M, PCI-E grafikkort (256MB DDR3-Ram)
Intel Core 2 Duo E6850, Bulk, LGA775 3.0 Ghz
4 stk. Kingston Valueram 1 GB DDR2 PC2-9200 1150Mhz CL5 HyperX
Xigmatek HDT-S1283 - 120mm PWM køler
500 GB Samsung SpinPoint T166 HD501LJ HD (8MB)

Hvilken PSU skal jeg bruge til denne Pc???

Jeg har en NorthQ 3580 Siberian Tiger (CPU-køler) som jeg endnu ikke ved, om jeg lader følge med den "gamle" og køber en magen til til den nye, eller om jeg køber en anden til den nye eller om jeg køber en anden til den "gamle" og beholder denne her til den nye...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 18:04 #1
Jeg skal køre Windows 7 Ultimate 64Bit på den...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 18:15 #2
Hvis jeg skal have en ny PSU og vil have en Corsair, skal det så være TX-serien eller HX-serien ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 18:20 #3
Hvilke andre forslag har i, hvis jeg skal have en ny PSU ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 18:26 #4
Der selvfølgelig også en DVD-brænder og et DVD-drev og måske vil der på et tidspunkt dukke en BluRay-brænder op, når de kommer lidt mere ned i pris. (Gælder både for brænder og skiver)
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 19:03 #5
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 20:22 #6
Hvad skal jeg dog bruge det link til ?
Det har jeg jo set mere end en gang...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 20:51 #7
Jeg mener, at man for nogle år siden havde en side hvor man kunne vælge det hardware man haavde i sin pc og så kunnne man se hvor stor en PSU man havde brug for, men jeg har fået smidt den væk.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. august 2010 - 21:01 #8
Jeg fik lige tjekket i mine "gamle" links og fandt den og den er opdateret med det sidst nye hardware, men jeg har snart ikke mere strøm på min bærbare som jeg sidder ved nu oppe hos min bror og jeg har ikke taget strømstikket med, så jeg kigger på den senere i dag eller også i morgen...

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2010 - 07:14 #9
så skulle du have lagt linken med så folk kunne se hvad du skrev om

er det nogen af dem her

http://www.tomshardware.com/reviews/stress-test,1073.html
+
http://www.brainbell.com/tutors/A+/Hardware/Testing_a_Power_Supply.htm
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. august 2010 - 00:46 #10
"treatmenice" Som du kan se i indlægget fra dagen før dit indlæg, så ligger linket i bunden af mit indlæg...
Dit første link virker ikke...
Du må meget gerne lægge et svar for jeg kan godt bruge det sidste link du gav, der står nogle meget interessante ting om strømforsyninger, men det var jo ikke lige det jeg havde spurgt om, da jeg ville vide hvor stor mine strømforsyninger skulle være...

Jeg har også fundet ud af hvor store de skal være ved hjælp af det link som jeg selv fandt og svaret er her:

Den nye: Med 3 stk. 120mm blæsere og 1 vandkølingsanlæg og 1 stk. tv-kort og kortlæser siger den, at jeg skal have en på 592W.

Den gamle: Med 3 stk. 120mm blæsere og 1 vandkølingsanlæg
siger den, at jeg skal have en på 407W.

De 2 resultater er det siden "rekommanderer" hvor den har lagt 50W til det minimum-resultat som den kom frem til.

Så den jeg har på 750W skulle jo så være stor nok, men jeg ved ikke om jeg sætter den i den "gamle" pc'er som jeg skal sælge og så køber en ny til den nye pc'er.
Jeg skal jo bruge en strømforsyning ekstra udover den jeg har.

Jeg har godt nok en liggende på 350W, men den er også for lille til den "gamle" pc'er
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 07:33 #11
den link du ikke kan se skyldes at man skal kopiere det hele op i søgefeltet - det skyldes at eksperten ikke viser den korrekt

http://www.tomshardware.com/reviews/stress-test,1073.html

hvis du bare trykkede på den får du ikke 1073.html med derfor

du kan bare sætte en 1000 watt strømforsyning i det virker sammen med dit bundkort - den bruger ikke mere strøm end andre men sikrer dig blot et stykke ud i fremtiden - vær sikker på at stik virker

m.v.h
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. august 2010 - 17:57 #12
Jeg endte op med at købe ny strømforsyning (Corsair Pro HX1000W) og så købte jeg dette grafikkort i stedet for det andet jeg skrev i indlægget (Asus EAH 5770 Cucore (1GB DDR5-Ram / 850 Mhz)) og så købte jeg også lige en CPU-Køler (NorthQ 3580 Siberian Tiger (Vandkøling)) så kan den gamle blive siddende i den anden pc.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. august 2010 - 17:59 #13
Tak for hjælpen til "treatmenice" og så er det jo bare at vente på fragtmanden og posten...