Avatar billede Simsehn Nybegynder
06. august 2010 - 00:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Varme fra computer?

Hej.
Jeg har i længere tid haft en bærbar, som jeg har været meget tilfreds med.. Problemet er bare, at den bliver meget varm.
Ifølge SpeedFan, så bliver den omkring 70-80 grader, hvilket jeg synes lyder af meget.. Jeg har haft tjekket at der ikke er ledninger, el.lign. der forstyrrer ventilatoren.

Jeg har Windows 7, hvis det skal bruges til noget.
(efter at have set tusindvis af "tråde" hvor det ikke er opgivet. ;-)
Avatar billede Simsehn Nybegynder
06. august 2010 - 00:56 #1
Hov, jeg glemte selvfølgelig at nævne at jeg har overvejet at støvsuge den, men jeg har hørt blandede ting om at gøre det.
Nogen siger at det er det bedste, mens andre siger at det gør det værre.
Avatar billede danco Nybegynder
06. august 2010 - 01:01 #2
Min erfaring er at støvsugning af computeren ikke gør nogen forskel. Derimod bruger jeg på min egen bærbar en kompressor hvor jeg i små korte intervaller blæser ind i computerens ventilationshuller.
Desuden plejer jeg altid at bruge "overskudsluft" i kompressoren, det vil sige at jeg aldrig tænder den og lader den komprimere yderligere i beholderen.

Bemærk dog at du bør bruge en kompressor med vandudskiler på, så du undgår at der er vand partikler i luften og som dermed ender i computeren

Dog vil jeg så sige at jeg synes ikke 70/80 grader lyder overvældende, langt de flere moderne bundkort slår fra ved ca 93 grader. Men det er altid en god idé at sikre at computeren kan komme af med luften.
Avatar billede Simsehn Nybegynder
06. august 2010 - 01:07 #3
Det fik jeg ikke nævnt, men 70/80 grader er på skrivebordet.. Det er langt højere når jeg kører krævende programmer (selvfølgelig)..
Men tak for svaret. ;) Gider du dumpe et "svar", så du kan få point? :)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
06. august 2010 - 01:36 #4
Hvis det er en HP, så er der vidst flere af deres modeller som har varmeproblemer som skyldes hardwarefejl. Hvis det er det, og der ikke er støv i blæseren, så send den til rep.
06. august 2010 - 06:15 #5
Avatar billede danco Nybegynder
06. august 2010 - 13:26 #6
Griner over billederne smidt af Karise_larry
Ja hvorfor dog ikke det, så har man set det med.

Takeitorleaveit har helt ret. HP har, spicielt i 9000 serien, slemme varmeproblemer.

Jeg smider et svar, så kan du selv afgøre om du stadig vil give mig point :)