Avatar billede kiiim Nybegynder
04. august 2010 - 13:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ripper jeg en streamet fil fra TV2 Nord?

Hej folkens,

Jeg var medarrangør til et lille event på Hjørring Bibliotek, som kom med i TV2 Nords aftennyheder ... jeg kunne rigtig godt tænke mig at gemme indslaget, men kan ikke umiddelbart se hvordan jeg skal gøre det, når nu filmklippet bliver streamet.

http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=4&ProgrammeDate=02-08-2010&ProgrammeID=2&ProgrammePartID=218071

Jeg har spurgt TV2 Nord ... og de skal have 500 kr for at gøre det!!! :-O

Er der nogen der kan hjælpe...?!?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 15:37 #1
http://www.hyperionics.com/hc/index.asp
Du skulle kunne optage det streamede signal med dette program.
Avatar billede Beach Mester
05. august 2010 - 01:30 #2
Man husk lige at det er pisse ulovligt at gøre det... Det er jo tv-stationens værk og det er derfor ikke lovligt (og derfor også lidt besværligt) at stjæle det på den måde.
At man kan købe det for 500,- dask er faktisk en OK pris, men kan sikkert tales meget mere ned hvis man siger det kun skal bruges til privat brug.

//B
Avatar billede kiiim Nybegynder
05. august 2010 - 08:13 #3
Nu er jeg ikke inde på om loven har ændret sig, men så vidt jeg husker er det fuldt lovligt at optage fra TV til eget forbrug ... ellers er der vel ikke så meget mening med videomaskiner og harddiskoptagere osv ... Og jeg kan ikke se umiddelbart at det skulle være anderledes, bare fordi klippet er kommet på nettet.

men som sagt ... jeg kender ikke loven.
Avatar billede Vandreren Novice
11. august 2010 - 21:21 #4
Avatar billede Vandreren Novice
11. august 2010 - 21:24 #5
Gratis alternativ: http://sdp.ppona.com/
Avatar billede Vandreren Novice
11. august 2010 - 21:42 #6
Begge programmer virker nemt og effektivt her hos mig, så jeg lægger lige et svar i forhåbning om at det også vil virke for kiiim.

Med WM Recorder kan man nøjes med at hente et bestemt tidsudsnit, men programmet er ikke gratis.

Det er SDP derimod, men så vidt jeg kan se henter det hele streamforløbet på 28 min. Derefter skal den hentede fil beskæres.