Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
02. august 2010 - 17:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg flytte filer fra min fortabte stationær ved at smide harddisken i en ekstern boks?

Spørgsmålet er sat.

Hvordan kan jeg flytte filer fra min fortabte stationær ved at smide harddisken i en ekstern boks?

Stationæren er pænt sagt FORTABT!
- så jeg vil prøve at redde alle mine filer.

Er det muligt for mig selv, at smide harddisken i en ekstern boks/drev og redde mine filer - eller skal jeg vente på at en eller anden butiksmand gør det for mig for en formue?

Hvis jeg kan, hvordan gør man :) ?

Tak!
02. august 2010 - 18:25 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2010 - 18:27 #2
Hvis du skal have en ny stationær behøver du ikke en boks.
Du kan sætte den på kablet i pc. Er det en ata disk, så sæt harddisken som slave. Nu skulle du få adgang til dine filer. I Diskhåndtering vil disken komme til syne, og du burde også kunne se den i denne computer.
Når alle data er flyttet kan du bruge hele disken som lager.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2010 - 18:29 #3
#1 Er også en rigtig god løsning. Har brugt sådan en til både 3,5" harddiske og de små 2,5".
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 01:34 #4
Tak :)
Er den simpel og bruge?
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 01:36 #5
Det første var til Karise_lary.

@220661
Undskyld. Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener :)?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2010 - 16:22 #6
Hej kaakaa2
Det jeg mener i #2 er at hvis du har fået en ny stationær pc, kan man sætte den gamle disk ind i denne og montere den her i stedet for at købe en boks at montere den i.
Hvis din mening er at bruge disken bagefter som noget eksternt lager som du kan flytte rundt med, skal du have en boks at montere den i.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. august 2010 - 16:47 #7
#4 ja sådan en boks er super let at bruge, man slutter den bare til så popper den op, det er plug and play når det er bedst.  <3
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
03. august 2010 - 21:17 #8
@ 220661
Det jeg vil med det, er det andet problem her på siden, som du også har svaret mig på.

Kan ikke starte computeren op.
Søger derfor en alternativ til at tage mine vigtige filer ud af harddisken. og reinstall WIN

@Selas
Men det kræver vel noget at tage disken ud af min stationære og sætte iind i boksen :) ?
Avatar billede Selas Nybegynder
03. august 2010 - 21:43 #9
Jep lige netop, det er bare 4 skruer og et stik, jeg plejer at sammenligne sværhedsgraden med billede to når man samler et ikea bord.  ;)
Ellers burde det at få en butiksmand til at gøre denne del i hvert fald ikke koste så meget, da det tager mindre end 5 minutter.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
04. august 2010 - 13:39 #10
@ Selas.
Det lyder super. Mange tak :) det giver et bedre billede.
- hvad med den der usb ting? (ja undskyld min manglende viden). Hvor let er den? for den er jo ret billiger, sat i forhold til boksen ?
Avatar billede Selas Nybegynder
04. august 2010 - 15:06 #11
Teknisk set er det det samme, der er bare ikke en boks med til at beskytte den når du rejser rundt. Men jeg tvivler på sådan en boks koster ret meget mere.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
04. august 2010 - 19:17 #12
De er begge linket tidligere i indlægget og der er en pæn prisforskel.

_______________________

Dem der ønsker point, kan bare skrive her om det. Jeg har fået svar.
RIGTIG MAAAAAAANGE TAK!!!!!!!!!!
04. august 2010 - 19:42 #13
Ping...
(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede Selas Nybegynder
04. august 2010 - 22:56 #14
Pong..
Det jeg tænkte på var sådan noget som det her(også hvad 220661 tænkte på tror jeg):

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=290261

Netop så du kan beskytte den i kassen og slæbe rundt på den som en ekstern harddisk, ikke så nemt at gøre med de andre, man risikerer at ødelæge stikket tror jeg hvis man ikke er forsigtig.
Avatar billede Kaakaa2 Nybegynder
05. august 2010 - 19:30 #15
Okay :) tak