Avatar billede Sonya Nybegynder
02. august 2010 - 11:57 Der er 7 kommentarer

processer på computeren

Mit styreprogram er xp og jeg har 66 processer kørende - kan jeg slette nogen af dem og i fald hvilke?
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2010 - 12:38 #2
Meget svært at give et bud på. Vi skal vide, hvilke processer derkører, for at kunne fortælle dig, hvilke du kan undvære.
Du kan skaffe disse oplysninger som et tekstdokument, hvis du henter "Powershell og NetFrameWork 4.0", installerer disse på din maskine, hvorefter du kører PowerShell med denne kommando "get-proccess >> C:\Processer.txt".
Herefter kopierer du indholdet af filen herop. Så kan vi bedre hjælpe dig.
Programmerne kan hentes her:
PowerShell: http://support.microsoft.com/kb/968930
NetframeWork 4.0: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9cfb2d51-5ff4-4491-b0e5-b386f32c0992&displaylang=en
/ptj_11
Avatar billede Selas Nybegynder
02. august 2010 - 14:15 #3
Soluto er et fint og let program til at holde styr på hvilke programmer der starter ved boot, det finder endda ting man ikke finder med andre programmer, det virker lidt poppet men det er rigtig godt.
www.soluto.com/

Dernæst kan jeg anbefale ccleaner, malwarebyes og spybot til at rense ud i regdatabasen og fjerne malware/spyware etc.
www.safer-networking.org/
www.piriform.com/ccleaner
www.malwarebytes.org/
02. august 2010 - 14:24 #4
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede Sonya Nybegynder
17. september 2010 - 14:31 #5
Undskyld jeg først svarer nu - men jeg havde glemt jeg havde oprettet mig hos eksperten - og havde lige fået en reminder.

Når jeg læser de 48 kr. bøger man kan lære af står der at man skal slette processer hvis der er for mange, men jeg ved jo ikke hvilke som er nødvendige og hvilke som er unødvendige og er bange for at gøre noget forkert.

m.v.h.
sonja
Avatar billede Selas Nybegynder
17. september 2010 - 16:21 #6
No problem.

Hvis du henter programmerne i #3 finder de selv ud af det uden risiko, undtagen soluto, det kan anbefale nogle men du skal selv lige tænke om det er et program som kan fjernes, måske det er bedre at droppe soluto i dit tilfælde.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. september 2010 - 01:37 #7
Prøv at følge #2, så har vi en chance for at hjælpe dig, med hvilke programmer/processer, som du evt. kan udelukke.
/ptj_11