Avatar billede craditec_com Nybegynder
28. juli 2010 - 21:30 Der er 10 kommentarer

14 Salg?

Hey alle experter, jeg er 14 år og er virkelig computer elsker (Hvis du ved hvad jeg mener) jeg har været i (brancen) i 5-6 år nu og har næsten brugt alt min fritid på at side foran skærmen, og finde ud af hvad jeg var bedst, og havde mest lyst til på computer. Jeg fandt det. Her for et halvt år siden blev jeg opslugt af internettet og at lave hjemmesider jeg lærte så meget jeg kunne, og lærte first det basale sprog html og lidt css, og så kørte det jo bare der ud af, køb af domæne webhotel lave egen server o.s.v. jeg har i lang tid ønsket mig min egen host service. men vidste ikke hvordan, da min hjemmeserver var for dyr i drift. Så jeg ledte på nettet efter en løsning, og faldt over reseller host som jeg nu har tænkt mig at bruge til min host.

Men da jeg kun er 14 og kan derfor ikke starte et firma eller noget i den retning, og så ville jeg blive nød til at gøre det gratis, og det holder budgetet ikke til.

Så jeg ville høre om der var nogle som kunne fortælle mig en måde at tjene penge på igennem min host service 'lovligt!'

hilsen craditec
eller Christoffer
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2010 - 21:47 #1
du bliver næppe rig på det - men prøv at snakke med far/mor - en af dem vil måske oprette et firma for dig (det er nemmest, hvis pågældende bor på samme adresse som dig - uden at kende din families situation).
Du kan jo ikke tjene penge 'lovligt' ved at omgå regler i øvrigt, og nogen skal jo lave en selvangivelse for dig - med risiko for straf hvis data ikke er rigtige.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2010 - 21:52 #2
Der er dog en bagatelgrænse. Jeg mener at hvis du regner med at tjene mindre end 50.000 på din virksomhed på et år, så behøver du ikke at lade dig momsregistrere. Så det er vel egentlig bare at gå igang.
Avatar billede craditec_com Nybegynder
28. juli 2010 - 21:59 #3
Kan i forklare lidt nemer om det? ved ikke rigtigt hvad en selvangivelse er.
og jeg har ikke tænkt mig at tjene mere end 50.000 på et år og
er der ikke en smart måde at gøre det på istedet for at starte et firma?.
Avatar billede craditec_com Nybegynder
28. juli 2010 - 22:02 #5
ok tak tjekker det lige ud.
Avatar billede silvah Nybegynder
28. juli 2010 - 23:30 #6
Det er smukt at du gider bruge din fritid på at tjene lidt penge og forsøge dig på det arbejdsmæssige marked.

Du skal vide at du kommer til at skulle bruge meget tid. For hvis du skal sælge noget, skal du også markedsføre dig. Folk skal finde det du sælger.

Hvis du ikke forventer at tjæne mere end 50.000 er det som der også står ovenfor bare at gå igang. Det skal dog siges at de penge du tjener skal registreres på din B-indkomst. Det er lidt lige som et frikort. Vi må tjene 50.000 uden at betale moms, men kommer vi udover dette beløb skal vi betale moms på 25%.

Hvis du ønsker at målrette dit produkt til andre virksomheder kan det være en god ide at lade sig registrere ved skat.
Hvid du vil oprette et firma/virksomhed så kræver det at du får en med i projektet som er over 18 år.

Håber du har fået lidt svar. Du skal være velkommen til at kontakte.
Avatar billede jps6kb Novice
29. juli 2010 - 21:13 #7
Som nævnt - du kan sagtens gå i gang, du skal bare skrive dit CPR-nummer på de regninger du sender ud (til erhverv i hvert fald) så længe du ikke er moms-registreret, og så i øvrigt opgive det som B-indkomst som nævnt.

Lige en til momsen. Du betaler 20% i moms. Du opkræver 25%. :)

Sælg for 80kr + moms (25%) = 80kr + 20kr = 100kr
Betal moms (20%) af de 100kr = 20kr.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede craditec_com Nybegynder
10. august 2010 - 21:04 #8
Så det vil sige at jeg ikke behøver et firma, mine kunder skal så bare oprette/købe du ved hvad og så skal jeg jo bare sende en faktura og så er det kørende.
Avatar billede craditec_com Nybegynder
10. august 2010 - 21:04 #9
eller regninger
Avatar billede craditec_com Nybegynder
10. august 2010 - 21:15 #10
Og foresten kender i et godt cms system som jeg kan bruge til min hosting side ?