Avatar billede compac Seniormester
28. juli 2010 - 21:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kabeltyper

Forbindelsen mellem min trådløse router og computer er ustabil, så jeg ville prøve at forbinde den med et kabel.

Jeg har bemærket at man omtaler ETHERNET-kabel og netværkskabel i flæng. Er er tale om flere forskellige kabeltyper, når det drejer sig om forbindelse fra en router til computer?

Jeg har anskaffet et nyt netværkskabel, men der er ingen forbindelse. Hvad kan problemet være?
28. juli 2010 - 21:40 #1
Det er sådan set det samme ...

Hvad - forsøger - du at forbinde med hvad ? Hvordan ?

---

Psssst: Point ude: 1.020 -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/compac (Dem der ikke er grønne...) - det er ikke populært med 'hænger' spørgsmål ...
Du har vist fået det at vide før ?
Avatar billede compac Seniormester
28. juli 2010 - 21:48 #2
Jeg vil forbinde min Zyxel-router fra Fullrate med netkortet i computeren.

ang. hænger-spm.: Det er jo ferietid.
28. juli 2010 - 21:56 #3
Ferietid siden http://www.eksperten.dk/spm/890962#reply_7477526 (28. oktober 2009 kl. 19:09:27) ? - bare et eksempel *S* ...

---

Er der 'lys' ved de normalt små LED ved netværksstikket på PC'en ?
Og det er vel en UDGANG du bruger på Zyxel-router'en ?
Avatar billede compac Seniormester
28. juli 2010 - 22:23 #4
Av, det var flovt. Hvor for jeg en oversigt over mine "hænger" spørgsmål?

Ang. kablet: Ja, det er en udgang på routeren. Nej, der er ikke lys ved netkortet på PC'en.
Det kan jeg så regne ud, at der skal være.
Ved at studere stikkene på det medfølgende - og alt for korte kabel fra Fullrate, kan jeg se, at der sidder kontakter i 2 rækker med 8 stk  i den ene og i den anden 2 stk.

I mit netværkskabel sidder der 2 x 8 stk kontakter.
Så skal jeg vel ud og købe et ETHERNET-kabel???
28. juli 2010 - 22:29 #5
Så er det måske ikke et 'rigtigt' anskaffet et nyt netværkskabel du har skaffet ?

Jeg har masser af dem i kassevis lige her...
Avatar billede compac Seniormester
28. juli 2010 - 23:05 #6
Jeg slæbte min bærbare hen så den kunne nå routeren med originale kabel fra Fullrate. Det virkede heller ikke, så jeg må i kontakt med dem.

Læg et svar for din ulejlighed, så skal jeg prøve at holde øje med det.
29. juli 2010 - 06:23 #7
Meget spøjst ?

KAN være at der er et eller andet der skal pilles ved på Routeren fra Fullrate's side ?

Gi' gerne feedback her i tråden hvad du/I finder ud af ...

---

Du følger lige op på dine (andre) 'hænger' ikk' ?
Avatar billede compac Seniormester
16. august 2010 - 23:05 #8
Ja da jeg fik byttet routeren hos Fullrate var alt OK.