Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
25. juli 2010 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

divs og bredde

Jeg har en side, jeg gerne vil have skygge omkring i princippet uden at pille ved den eksisterende side..

FORKLARING
Jeg har en skygge i om selve siden og en i bunden. (page_shadow og footer_shadow). Bredde på billederne passer præcis til bredderne i css....

Det går fint indtil div med selve siden indsættes (page), da rykker skyggerne en anelse fra hinanden (i venstre side).

Det ser ud som om det ene skyggebillede bliver en anelse trykket.

SPØRGSMÅLET:
Er der nogen, der har en forklaring på hvorfor det  sker?

ET PAR GÆT:
Det kunne godt hænge sammen med manglende forståelse af hvordan width beregnes...
Det kan også være jeg ikke holder mig til "best pratice".

Siden, med de væsentligste dele:
    <div class="page_shadow">
        <div class="page">
        </div>
    <div class="footer_shadow">
    </div>

CSS:
.page_shadow
{
    width: 976px;
    margin: 0px auto 0px auto;
    background-image: url('Images/shadow.png');
    background-repeat: repeat;
}

.footer_shadow
{
    width: 976px;
    min-height: 50px;
    margin: 0px auto 0px auto;
    background-image: url('Images/shadow_footer.png');
    background-repeat: no-repeat;
}

.page
{
    width: 960px;
    background-color: #fff;
    margin: 0px auto 0px auto;
    /*border: 1px solid #496077;*/
}
Avatar billede majbom Novice
25. juli 2010 - 11:16 #1
har du et link til siden?
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
25. juli 2010 - 17:57 #2
Siden er pt. ikke hosted, men vil prøve at finde en midlertidig host hvis det stadig er relevant.
(Eksisterende side jeg henviste til er en template jeg bygger videre på).

------

-Jeg kan tilføje at forskydningen er svarende til ca. 1px.
-Det er det samme for firefox og IE.
-Ændres width på ".page" til 959px passer skyggerne overfor hinanden, men så passer bredden på hovedsiden ikke længere...

Jeg undrer mig lidt over at "page" har betydning for visningen i "page_shadow"...

------

(Det er muligt det vil være nemmere, hvis jeg byggede siden om fra grunden, men så har jeg jo stadig ikke lært hvad der er galt her).
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
25. juli 2010 - 22:29 #3
Har oprettet en demoside, der viser problemet her. Siden virker i 90 dage...
http://aspspider.ws/shadowdemo/
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. juli 2010 - 08:39 #4
Det ændrer ikke noget hos mig at sætte bredden til 959 i stedet for på page (i forhold til skyggen). Det kan ikke være et problem med selve billedet?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. juli 2010 - 08:41 #5
Undskyld, jeg misforstod. Jeg kiggede på der hvor skyggerne mødes i toppen af siden.

Det ER billedet der er problemet. Kanten er ikke 100% skarp, så når det mødes af en div med hvid baggrund vil det se sådan ud. Ret billedet eller fjern den hvide baggrund på page.
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
26. juli 2010 - 10:50 #6
ahh.
Godt set - jeg havde ikke tænkt på at baggrundsfarven på page også var hvid - det snød mig.

Jeg har tilføjet et eksempel nederst, hvor selve siden ikke er med. Der ser det tilsyneladende ud til at de mødes fint.

Tak for hjælpen - du får point for svar!