Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 10:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fatal error: Call to undefined method Menu::getDataEncoded() in Menu.php on line 164

Hej til alle,

Efter jeg har flyttet min cms hjemmeside over på en til ny server for jeg fejl nå jeg skal ændre min menu, oprete  eller optader ny link i menu.

Fatal error: Call to undefined method Menu::getDataEncoded() in htdocs/include/classes/Menu.php on line 164

Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kan hjælp mig.

Den gammle server info:
phpMyAdmin - 2.11.4
MySQL klientversion: 5.0.32

Den ny sever info:
phpMyAdmin - 3.3.0
MySQL klientversion: 5.1.48

Menu.php file:

<?php
class Menu {
    private $id;
    protected $menu;
    public $error;

    function Menu($id = "") {
        $this->id = $id;
        if($this->id!=""){
            $sql = "SELECT * FROM ".DB_PREFIX."menus WHERE id = '".intval($this->id)."'";
            $this->menu = database_query($sql,DATA_ONLY,1);
        }else{
            $this->menu['id'] = "0";
            $this->menu['menu_name'] = "";
            $this->menu['menu_order'] = "";
        }

    public function getName(){
        if(isset($this->menu['menu_name'])) return $this->getDataDecoded($this->menu['menu_name']);
        else return "";
    }

    public function  ResortMenus()
    {
        $sql = "SELECT id, menu_order FROM ".DB_PREFIX."menus";
        $getall = database_query($sql,DATA_ONLY, ALL_ROWS);
        foreach ($getall as $val){
                $trans[$val['id']]=$val['menu_order'];
            }
        return $trans;
    }

    public function ResortPages($menu_id=0)
    {
        $sql = "SELECT id, page_order FROM ".DB_PREFIX."static_pages WHERE menu_id = '".intval($menu_id)."'";
        $getall = database_query($sql,DATA_ONLY, ALL_ROWS);
        foreach ($getall as $val){
                $trans[$val['id']]=$val['page_order'];
            }

        return $trans;
    }
    public function getId(){

        return $this->id;

    }

    public function PagesCount($menu_id=0)
    {
        $sql = "SELECT count(*) as CNT FROM ".DB_PREFIX."static_pages WHERE menu_id = '".intval($menu_id)."'";
        $cnt_qry = database_query($sql,DATA_ONLY,1);
        return $cnt_qry["CNT"];

    }

    public function MinPageOrder($menu_id=0)
    {
        $sql = "SELECT coalesce( min( page_order ) , 1 ) AS MIN
                FROM ".DB_PREFIX."static_pages
                WHERE menu_id = '".intval($menu_id)."'";
        $cnt_qry = database_query($sql,DATA_ONLY,1);
        return $cnt_qry["MIN"];

    }

    public function MaxPageOrder($menu_id=0)
    {
        $sql = "SELECT coalesce( max( page_order ) , 1 ) AS MAX
                FROM ".DB_PREFIX."static_pages
                WHERE menu_id = '".intval($menu_id)."'";
        $cnt_qry = database_query($sql,DATA_ONLY,1);
        return $cnt_qry["MAX"];

    }
    public function getOrder(){
        if(isset($this->menu['menu_order'])) return $this->menu['menu_order'];
        else return "";
    }

    function getAll($order = "menu_order ASC", $join_table = "") {
        // Build ORDER BY CLAUSE
        if($order=="")$order_clause = "";
        else $order_clause = "ORDER BY $order";

        // Build JOIN clause
        if($join_table=="") {
            $join_clause = "";
            $join_select_fields = "";
        }
        else {
            $join_clause = "LEFT OUTER JOIN ".DB_PREFIX.$join_table." ON ".DB_PREFIX.$join_table.".menu_id=".DB_PREFIX."menus.id ";
            $join_select_fields = ", ".DB_PREFIX.$join_table.".* ";
        }

        $sql = "SELECT ".DB_PREFIX."menus.* $join_select_fields
                FROM ".DB_PREFIX."menus
                    $join_clause
                $order_clause";

        $res =  database_query($sql,DATA_AND_ROWS);
        return $res;
    }

    function menuUpdate($params = Array()) {
        if(isset($this->id)){
            if(strtolower(_SITE_MODE) == "demo"){
                $this->error = OPERATION_BLOCKED;
                return false;
            }
                // Get input parameters
            if(isset($params['name']) && $params['name']!=""){
                $this->menu['menu_name'] = $params['name'];
            }else{
                $this->error = MENU_NAME_EMPTY;
                return false;
            }
            if(isset($params['order']))$this->menu['menu_order'] = $params['order'];
            $reorder=$this->ResortMenus();
            $reorder=Resort($reorder,$this->id,$this->menu['menu_order']);

            foreach($reorder as $key=>$val)
            {
                $sql = "UPDATE ".DB_PREFIX."menus
                    SET    menu_order = ".$val."
                    WHERE id = ".$key."";
                  database_void_query($sql);
            }
            $sql = "UPDATE ".DB_PREFIX."menus
                    SET menu_name = '".$this->getDataEncoded($this->menu['menu_name'])."'
                    WHERE id = ".intval($this->id)."";
            //menu_order = ".$this->menu['menu_order']."
            if (database_void_query($sql)){
                return true;
            } else {
                $this->error = TRY_LATER;
                return false;
            }

        }else{
            $this->error = MENU_MISSED;
            return false;
        }

    function menuCreate($params = Array()) {
        // Get input parameters
        if(isset($params['name']))$this->menu['menu_name'] = $params['name'];
        if(isset($params['order']))$this->menu['menu_order'] = $params['order'];

        // Prevent creating of empty records in our 'menus' table
        if($this->menu['menu_name']!=""){
            if(strtolower(_SITE_MODE) == "demo"){
                $this->error = OPERATION_BLOCKED;
                return false;
            }

            $sql = "INSERT INTO ".DB_PREFIX."menus(menu_name, menu_order)
                    VALUES('".$this->getDataEncoded($this->menu['menu_name'])."', 1000000)";
            $last=database_void_query($sql,false,true);

            /*if(database_void_query($sql,false,true)){
                $this->error = TRY_LATER;
                return true;
            }else{
                return false;
            }*/
            $reorder=$this->ResortMenus();
            $reorder=Resort($reorder,$last,$this->menu['menu_order']);
            //print_r($reorder);exit();
            foreach($reorder as $key=>$val)
            {
                $sql = "UPDATE ".DB_PREFIX."menus
                    SET    menu_order = ".$val."
                    WHERE id = ".$key."";
                    database_void_query($sql);
            }
            return true;
        }else{
            $this->error = MENU_NAME_EMPTY;
            return false;
        }

    function menuDelete($menu_id = "") {
        if(strtolower(_SITE_MODE) == "demo"){
            $this->error = OPERATION_BLOCKED;
            return false;
        }
        $reorder=$this->ResortMenus();
        $reorder=Resort($reorder,$menu_id,100000);
        //print_r($reorder);exit();
        foreach($reorder as $key=>$val)
        {
            $sql = "UPDATE ".DB_PREFIX."menus
                SET    menu_order = ".$val."
                WHERE id = ".$key."";
              database_void_query($sql);
        }
        $sql = "DELETE FROM ".DB_PREFIX."menus WHERE id = ".intval($menu_id)."";
        if (database_void_query($sql)) return true;
        return false;
    }

    /**
    *    Get all menus array
    *        @param $order - order clause
    *        @param $join_table - join tables
    **/
    function getAllTop($order = "page_order ASC") {
        // Build ORDER BY CLAUSE
        if($order=="")$order_clause = "";
        else $order_clause = "ORDER BY $order";

        // Get all top menus
        $sql = "SELECT ".DB_PREFIX."static_pages.*
                FROM ".DB_PREFIX."static_pages
                WHERE ".DB_PREFIX."static_pages.page_placement = 'top'
                $order_clause";

        return database_query($sql,DATA_AND_ROWS);
    }

  function getAllBottom($order = "page_order ASC") {
        // Build ORDER BY CLAUSE
        if($order=="")$order_clause = "";
        else $order_clause = "ORDER BY $order";
        // Get all top menus
        $sql = "SELECT ".DB_PREFIX."static_pages.*
                FROM ".DB_PREFIX."static_pages
                WHERE ".DB_PREFIX."static_pages.page_placement = 'bottom'
                $order_clause";

        return database_query($sql,DATA_AND_ROWS);
    }

    function GetAllCategories()
    {
        $sql = "SELECT ".DB_PREFIX."prod_categories.*
                FROM ".DB_PREFIX."prod_categories ORDER BY category_order";

        return database_query($sql,DATA_AND_ROWS);
    }
    /**
    *    Draw all menus as a tree (for left menu)
    *        @param $is_logged_in
    *        @param $site_preview
    **/
    function drawTopMenu($is_logged_in = false, $site_preview = "0") {
        // If not logged in or site preview == 1 - draw menu

        echo "<a class='main_link'href='index.php'>FORSIDE</a>";

        if((!$is_logged_in)||($site_preview)){

            $menus = self::getAllTop("page_order ASC");

            for($menu_ind = 0; $menu_ind < $menus[1]; $menu_ind++) {

                if($menus[0][$menu_ind]['menu_link'] == "")

                    continue;

                // Draw current menu link

                echo "".get_divider()."";

                if(!GS_USEREDIRECT)
                {
                    echo "<a class='main_menu_link'
                        href='index.php?page=static_pages&pid=".$menus[0][$menu_ind]['id'].(($site_preview == "1") ? "&preview=1" : "")."&name=".$menus[0][$menu_ind]['page_key']."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a>";

                }
                else
                {
                    echo "<a class='main_menu_link'
                    href='".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a>";
                }
        }else{
            echo "".get_divider()."";
        }

  function drawBottomMenu( $site_preview = "0") {

        // If not logged in or site preview == 1 - draw menu
        $menus = self::getAllBottom("page_order ASC");
        for($menu_ind = 0; $menu_ind < $menus[1]; $menu_ind++) {
            if($menus[0][$menu_ind]['menu_link'] == "")
                continue;
            // Draw current menu link

            if(!GS_USEREDIRECT)

            {

                echo "<a class='main_menu_link'

                    href='index.php?page=static_pages&pid=".$menus[0][$menu_ind]['id'].(($site_preview == "1") ? "&preview=1" : "")."&name=".$menus[0][$menu_ind]['page_key']."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a>";

            }

            else

            {
                echo "<a class='main_menu_link'
                href='
".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a>";
            }

            echo "".get_divider()."";

        }

  //Added By Iti 16/06/09

  function drawSiteMap()

  {

    echo "<table width=600px >

    <tr><td width='50%' valign=top align='center'>";

    //Top links

    echo "<table>

    <tr><td><a class='main_link' href='index.php'>Home</a></td></tr>";

        if((!$is_logged_in)||($site_preview)){
            $menus = self::getAllTop("page_order ASC");
            for($menu_ind = 0; $menu_ind < $menus[1]; $menu_ind++) {
                if($menus[0][$menu_ind]['menu_link'] == "")
                    continue;
                if(!GS_USEREDIRECT)
                {

                    echo "<tr><td><a class='main_menu_link'
                        href='index.php?page=static_pages&pid=".$menus[0][$menu_ind]['id'].(($site_preview == "1") ? "&preview=1" : "")."&name=".$menus[0][$menu_ind]['page_key']."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></td></tr>";
                }

                else
                {
                    echo "<tr><td><a class='main_menu_link'
                    href='
".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></td></tr>";
                }

    echo "</table></td>

    <td width='50%' valign=top align='center'><div>";

        // Display all menu titles (names) according to their order

        $cur_menu = "";

        $is_start = true;

        for($menu_ind = 0; $menu_ind < $menus[1]; $menu_ind++) {

            // Menu name has changed

            if($menus[0][$menu_ind]['menu_name'] != $cur_menu) {

                // Save new menu name

                $cur_menu = $menus[0][$menu_ind]['menu_name'];

                // End drawing current menu

                if(!$is_start){

                    echo "</table>";

                }else $is_start = false;

                    echo "<table  border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>

                <tr><Td Align=center><b>".camelCase($menus[0][$menu_ind]['menu_name'])."<b></Td></TR>";

            }

            if(!GS_USEREDIRECT){

            // OLD style Draw current menu link

                if($menus[0][$menu_ind]['page_key']!="")

                echo "<tr><td><a class='main_menu_link' href='" . HTTPS_ADDRESS . "index.php?page=static_pages&name=".$menus[0][$menu_ind]['page_key']."'>".camelCase($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></td></tr>";

            // SEO link

            }

            else

            {

                if($menus[0][$menu_ind]['page_key']!=""){

                    /*if($menus[0][$menu_ind]['id']!=GS_CONTACTFORM)
                    {*/

                        echo "<tr><td style='padding:0px;'><a class='main_menu_link' href='
".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></td></tr>";

                    /*}
                    else
                    {
                        echo "<tr><td style='padding:0px;'><a class='main_menu_link' href='  ".$menus[0][$menu_ind]['id']."/".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></td></tr>";

                    }*/

              }

        // End drawing last menu

        if(!$is_start){

            echo "</table>";

            }

        if ($ecommerce_place['show_price_list']==1 && $ecommerce_place['display_on']=='bottom') {

                echo "<table  border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>

                <tr><td><b>".$ecommerce_place['title']."</b></td></TR>";

                echo "<tr><td><a class='main_menu_link' >Price List</a></td></tr>";

                echo "<tr><td><div id='ctdiv1'  style='display:inline'>";

                for($cat_ind = 0; $cat_ind < $categories[1]; $cat_ind++)

                {

                    if($categories[0][$cat_ind]['category_name'] == "")

                        continue;

                    echo "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&#8211;&nbsp;<a class='main_menu_link'

                        href='" . HTTPS_ADDRESS . "index.php?page=categories&cid=".$categories[0][$cat_ind]['id']."'>".camel_case($categories[0][$cat_ind]['category_name'])."</a><br>";

                }

        echo "</table></td><tr></table></div></td>";

            echo "</tr></table>";

            self::drawBottomMenu($is_logged_in, $site_preview);

    }

  //End added by Iti 16/06/09

    function drawTree($is_logged_in = false, $site_preview = "0") {

        // Get all menus which have items (links to static pages)

    // If not logged in or site preview == 1 - draw menu

        if($is_logged_in && $site_preview != "1"){

            return false;

        }

        $menus = self::getAll("menu_order ASC,".DB_PREFIX."menus.id,page_order ASC","static_pages");

        // Display all menu titles (names) according to their order

        $cur_menu = "";

        $is_start = true;

        for($menu_ind = 0; $menu_ind < $menus[1]; $menu_ind++) {

            // Menu name has changed

            if($menus[0][$menu_ind]['menu_name'] != $cur_menu) {

                // Save new menu name

                $cur_menu = $menus[0][$menu_ind]['menu_name'];

                // End drawing current menu

                if(!$is_start){

                    echo "</table>";

                    drawBlockBottom();

                }else $is_start = false;

                // Draw space line between menus

                //if($menu_ind > "0") echo "<br>";

                // Start draw new menu

                drawBlockTop();

                echo "<table class='moduletable' width='100%' border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>

                <tr><TH Align=center>".camelCase($menus[0][$menu_ind]['menu_name'])."</TH></TR>";

            }

            if(!GS_USEREDIRECT){

            // OLD style Draw current menu link

                if($menus[0][$menu_ind]['page_key']!="")

                echo ";<span class='menu_item'><a class='main_menu_link' href='" . HTTPS_ADDRESS . "index.php?page=static_pages&name=".$menus[0][$menu_ind]['page_key']."'>".camelCase($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></span><br>";

            // SEO link

            }

            else

            {

                if($menus[0][$menu_ind]['page_key']!="")
                {
                    /*if($menus[0][$menu_ind]['id']!=GS_CONTACTFORM)
                    {*/

                        echo "<tr><td style='padding:0px;'><span class='menu_item'><a class='main_menu_link' href='  ".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></span></td></tr>";

                    /*}
                    else
                    {
                        echo "<tr><td style='padding:0px;'><span class='menu_item'><a class='main_menu_link' href='  ".$menus[0][$menu_ind]['id']."/".$menus[0][$menu_ind]['page_key'].".html".(($site_preview == "1") ? "?preview=1" : "")."'>".camel_case($menus[0][$menu_ind]['menu_link'])."</a></span></td></tr>";

                    }*/
                }

        // End drawing last menu

        if(!$is_start){

            echo "</table>";

            drawBlockBottom();

        }

            drawBlockBottom();

            //echo "<br>";

        }

    private function getDataDecoded($string = ""){

        $string = str_replace('\\\\', "\\", $string); // double quotation mark

        $string = str_replace('\"', "&#034;", $string); // double quotation mark

        $string = str_replace("\'", "&#039;", $string); // single quotation mark

        $string = str_replace('"', "&#034;", $string); // double quotation mark

        $string = str_replace("'", "&#039;", $string); // single quotation mark

        return $string;

    }

?>
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 11:08 #1
di kode slutter med en
  private function getDataDecoded($string = ""){

du har tabt den tilsvarende
  private function getDataEncoded($string = ""){
Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 11:16 #2
de forstår jeg ikke helt? Hvor skal jeg ændre?
Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 11:17 #3
jeg for fejl på line 164 og 135
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 12:10 #4
det er din cms-kode - det gamle system havde lidt mere med, som du ikke har fået med over på den nye server.
Du må ind på cms' hjemmesiden, og søge i deres faq efter en løsning/opdatering af menu.php
Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 17:35 #5
hvad er det den ny server mangler???
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 18:52 #6
det er en lille php-fil med koden til getDataEncoded (eller du har bare tabt de sidste 20 linjers kode i menu.php).
det kan ligge i mange filer, og da du ikke har givet navn på cms og versionsnumre på cms på de to(eller om du selv har flyttet al kode), så kan jeg ikke komme det videre.
Igen - kontakt faq på hjemmesiden for cms.
Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 19:11 #7
Tak for hjælp
Avatar billede odense98 Nybegynder
24. juli 2010 - 19:13 #8
tak for svar. men jeg bliver bare lidt bang da du siger at min server er ikke optimalt indstillet  forhold til den gammel.
Og det er min eget server så kun jeg for nogen til laver ændringer på den område.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 21:30 #9
den nye har nyere mysql (det er ligegyldigt) og nyere php-administration - også ligegyldigt.
Det er php-versionen, og den kode, du har kopieret over, der afgør det.
Som sådanne er din nye server langt bedre end den gamle - men du har bare ikke fået al kode med over. Prøv at søge på den gamle server efter ordet "getDataEncoded" i alle filer af typen .php