Avatar billede rzc Nybegynder
21. juli 2010 - 17:39 Der er 4 kommentarer

TDC Homobox

Jeg skiftede for et par uger siden, abb. hos TDC, og fik så en Homebox tilsendt.

Jeg har indtil nu, kørt med deres alm. ADSL modem og en Linksys WRT54GL router.

Jeg tilsluttede så Homoboxen, og fik det op at køre, og satte min WRT54GL på hylden. Jeg tog min HTC Desire og gik ind i vores stue, for at komme på nettet via Wifi. ÉN streg kunne den finde (5 meter væk, med én mur igennem)
Jeg fik den dog på nettet, og sad og brugte den lidt, men der var konstant udfald.

Jeg hentede min bærbar, den fandt ca. samme signalstyrke.

Op på 1. til min PowerMac, helt samme signal.
Ind til mit mediacenter, som står liger over Homoboxen, med 10cm imellem og en afstand på max 2 meter. Igen det samme - En streg på signalen.

Fedt nok tænkte jeg, og gik i gang med at sætte Homoboxen op med DMZ. Dette har jeg dog ikke kunne få til at virke, og nu var jeg virkelig sur.
Jeg tog Homoboxen fra, satte mit gamle ADSL modem i, og min Linksys router, vupti, fuld signalstyrke i hele huset, og over 60 meter nede i haven også!

Jeg håber nu bare atjeg kan blive ved med at køre på mit gamle ADSL modem.

Men til mit spørgsmål - Hvad gør jeg med telefonerne ? De skal jo normalt smides i Homoboxen ?
Avatar billede thov Forsker
21. juli 2010 - 18:27 #1
Fortsæt med Linksys'en tilsluttet homebox'en, men nu som switch.
Et kabel i en LAN port på Linksys (ikke WAN), og DHCP deaktiveret - så tilslutter du dine computere gennem WRT54GL'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2010 - 19:55 #2
Din homebox må da være defekt. Har selv sådan en, uden der er problemer. Vi har bærbare der er monteret 15 meter fra homeboxen med 3 murstenvægge i mellem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juli 2010 - 20:55 #3
I min omgangskreds er der 3 der har homeboxen de har alle 3 samme problem.som rzc
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2010 - 21:24 #4
Ja men det er TDC's problem, at levere udstyr der fungerer?
Havde ikke fundet mig i at det fungerer så dårligt, som spørger giver udtryk for her.