Avatar billede kloge Nybegynder
21. juli 2010 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HD Video Capture

Jeg har et 2 MP webcam fra Logitech, som jeg skal anvende til at hente stillbilleder ned i mit delphiprogram. Jeg har fundet nogen VFW eksempler, men der kan jeg max hente i opløsningen 680x480.
Any ideas?
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. juli 2010 - 09:11 #1
Avatar billede kloge Nybegynder
01. august 2010 - 11:21 #2
Yes, men det giver en max opløsning 640 x 480, og ikke de 2MP, som kameraet kan håndtere(?)
Avatar billede mbsnet Nybegynder
02. august 2010 - 12:26 #3
Der findes jo DirectShow9 og/eller DsPack.

Har næsten lige spurgt til emnet:
http://www.eksperten.dk/spm/909704

Har dog ikke integreret størrelse i mit program endnu, så "lytter med"...
Avatar billede kloge Nybegynder
03. august 2010 - 07:03 #4
Hej Morten

1000 tak, det er jo lige det, jeg har brug for.
Mht dit eget problem: Har du overvejet at sætte en label (Tlabel) oven på dit videopanel, med den tekst, du har brug for? Når du herefter grabber dit billede, så kommer teksten i labelen med i bitmappen, så du ikke behøver at bruge textout.

mvh Thomas
Avatar billede mbsnet Nybegynder
03. august 2010 - 13:43 #5
Hej... Ja directX kan noget mere end VFW..

Jeg bruger i forvejen slet ikke textout mere, og heller ikke bitmap i øvrigt. (kun meget lidt).

Har lavet mit eget dababase system, med tilhørende grafik format (og andre ting også), så prøver helt at undgå bitmap.

I forbindelse med video capture, laver jeg en hel del billed-behandling sammenlagt, så bitmap bliver hurtigt for langsom.

Inden for et stykke tid lægger jeg også det projekt ud på min side, så andre (forhåbentligvis) kan bruge systemet og/eller teste det...

//MortenBS
Avatar billede kloge Nybegynder
03. august 2010 - 14:16 #6
Nu fik jeg kigget på DSpack, det er jo helt kanon. Kan du give mig et svar, så sender jeg dig 200 point.
Mange hilsner Thomas
Avatar billede mbsnet Nybegynder
03. august 2010 - 15:23 #7
oki
Avatar billede kloge Nybegynder
03. august 2010 - 15:30 #8
Det bliver spændende at se dit projekt.