Avatar billede thebjs Nybegynder
20. juli 2010 - 13:04 Der er 5 kommentarer

Lille tabel til div (html/css) (PENGE OPGAVE)

Hejsa.

Jeg står i det problem at jeg har begrænset kendskab til HTML og CSS. Jeg har nu lavet en tabel der skal bruges til en af mine projekter, men den virker ikke som den skal i IE.

I kan se siden her: http://technical.dk/tabel/

I firefox ser den perfekt ud, men ikke i IE.

Er der en som vil tjene et par hundrede kroner, ved at lave det der tabel skidt om til DIV.

På forhånd tak,

Rigtig god sommer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2010 - 13:10 #1
Prøv at starte med at tage den ud af quirks mode med denne doc type:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
  "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Avatar billede thebjs Nybegynder
20. juli 2010 - 14:19 #2
Hejsa, det hjalp ikke så meget. Men jeg vil nu stadig gerne have lavet tabellerne om til DIV's
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2010 - 14:26 #3
Kan ikke se at du har ændret noget. Men hvorfor vil du have lavet det om til DIV's? Tabeller er beregnet til tabulator data (hvilket du bruger) og div's til at style.
Avatar billede thebjs Nybegynder
20. juli 2010 - 15:46 #4
Jeg havde glemt at uploade :-)
Det ser jo meget bedre ud nu.

Tusind tak.

Jeg havde bare hørt at DIV's skulle være mere prof?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2010 - 15:58 #5
Ja, til styling. Tabeller bruges til det du bruger det til der, nemlig tabulatordata.