Avatar billede oneal Nybegynder
17. juli 2010 - 16:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DNS fejl ved opsætning af NAS

Hej
Jeg har købt en Qnap TS-219 Nas server, og har problemer med installationen. Jeg har en zyxel router med 4 netporte. Når jeg stikker et netstik fra nas i routeren, sker der intet. Sætter jeg i stedet stikket direkte i min stationære comp. viser nas'en at der er netforbindelse, og jeg kan få kontakt med den. Den er sat op til at benytte DHCP, men der sker umiddelbart ingenting.
Hvis jeg kigger i instillingerne på nas'en, så får jeg en påmindelse når jeg vil se netværksinstillingerne. Der står at der er problemer med DNS, og at nogle programmer mulighvis ikke fungere korrekt?!?

Jeg har prøvet alle netporte på routeren, og har ligeledes skifte netkabler, men intet hjælper.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2010 - 18:26 #1
det tyder på at du skal benytte et kryset kabel mellem nas og switch. Det giver mening idet du siger det fungerer direkte mellem nas og pc, mellem pc og switch men ikke mellem nas og switch på alle porte og med forskellige kabler.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2010 - 18:44 #2
En anden mulighed kunne være at han benytter krydsede kabler, og skal bruge et almindeligt.
Avatar billede oneal Nybegynder
17. juli 2010 - 19:18 #3
Jeg er sikker på at det ikke er et krydset kabel jeg har brugt, og nu har jeg prøvet med at krydset kabel uden resultat
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2010 - 21:34 #4
#3: er du sikker på det er krydset? tjek at lederne i hver ende er i forskellig rækkefølge
Avatar billede oneal Nybegynder
17. juli 2010 - 21:55 #5
ja, jeg er sikker på at det ikke er krydset
Avatar billede oneal Nybegynder
02. oktober 2010 - 08:49 #6
Efter utallige forsøg på at finde en løsning, sendte jeg den retur til forretningen, hvor den blev testet, og jeg fik en ny nas. Den var simpelthen fejlbehæftet.

Ellers mange tak for jeres input