Avatar billede AriGold Nybegynder
17. juli 2010 - 15:47 Der er 8 kommentarer

database uden server?

Hey Folkes!

Jeg skal til at udvikle en applikationen til en lille virksomhed og jeg have data gemt i en oracle database, problemet er at firmaet ikke har nogen server..hvad gør jeg?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2010 - 20:41 #1
Er Oracle et krav? Oracle er måske ikke lige det mest oplagte valg til en lille virksomhed.

Men en helt almindelig 4000 kroners PC med en passende Linux og Oracle SE eller Standard vil virke.
Avatar billede steber Nybegynder
18. juli 2010 - 22:46 #2
Bare til info ... så har jeg et par Oracle XE (Express Edition) til at smurre på en Windows XP. XE versionen er gratis - kan downloades fra fx http://www.oracle.com/technology/software/products/database/xe/index.html men du kan kun lagre vistnok 4 GB data i. Ellers opfører den sig stort set som en normal Oracle database.
Avatar billede teepee Nybegynder
19. juli 2010 - 09:53 #3
steber => Intet er gratis til kommerciel brug!
Avatar billede teepee Nybegynder
19. juli 2010 - 09:56 #4
Den er vist kun til demo, uddannelse og lign.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2010 - 15:15 #5
XE er ogsaa gratis til deployment.

Det paastaar:

http://www.oracle.com/technology/products/database/xe/pdf/dbxe_faq.pdf

ihvertfald !
Avatar billede steber Nybegynder
20. juli 2010 - 08:53 #6
Yep - det er derfor jeg bruger XE. Man har en Oracle-database til rådighed uden licensomkostninger, dog kan den kun håndtere 4 GB data. Det ville aldrig gå til en datawarehouse-database, men til mine data og beregninger er det rigeligt.
AriGold - hvis det SKAL være gratis, så prøv at regne på hvor meget dine data fylder. Jeg GÆTTER på at dine data-mængder ligger langt fra muren på 4 GB (incl. undo segment etc.) medmindre du gemmer meget video/billeder, fuld historik eller andet meget plads-krævende.
Avatar billede AriGold Nybegynder
20. juli 2010 - 16:19 #7
prøver med Oracle XE, 4gb er vidst mere en rigeligt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:26 #8
Kommet videre?