Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 18:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke efter formatering af Windows XP

Efter min gamle harddisk er brudt ned, har jeg investeret i en ny og installeret Windows XP forfra, men jeg kan ikke få mit internet til at virke igen.

Min computer's internet kabel er forbundet til en switch, som går videre til en trådløs router, og routeren er tilsluttet en stofa box.
Der er intet i vejen med internet kablet, da det virker uden problemer hvis jeg smider det over i en anden computer, og det hjælper heller ikke at skifte internet kablet.

Efter installationen af Windows blev fuldført, installerede jeg min chipset driver fra MSI's hjemmeside.
Alle drivers til mit bundkort er fundet her:
http://www.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=267
Efter installationen af chipset driveren genstartede jeg computeren og begyndte at installere min netværks driver. Der er ingen Setup.exe fil til netværksdriveren så jeg installerede den ved at gå ind i Enhedshåndtering og Opdater driver på Ethernet Controller. Derefter genstart igen.

I enhedshåndtering under netværkskort har jeg:
1394-netværkskort
Intet(R) PRO/1000 PL Network Connection

Og i Kontrolpanel -> Netværksforbindelser har jeg:
LAN-forbindelse
Aktiveret, med firewall
Intel(R) PRO/1000 PL Network Connection

og

1394-forbindelse
Aktiveret
1394-netværkskort

Hvis jeg trykker reparer på LAN-forbindelse får jeg følgende meddelelse:

Følgende trin i reperationen mislykkes:
Fornyer IP-adressen

Kontakt netværksadministratoren eller Internetudbyderen

Det er første gang jeg er herinde på eksperten.dk, så håber at i derude kan komme med en løsning på problemet.

På forhånd tak,

Jeppe

PS. Undskyld for al den tekst, og screenshots ville måske have været en bedre idé, men nu blev det sådan her. Hvis i behøver mere information om mit system eller lign. skriv endelig.
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 18:43 #1
Lige et par informationer mere:
Lampen ved internetkabelindgangen i computeren lyser grøn.

Og i enhedshåndtering er der et spørgsmål tegn ved PCI Device.

Og jeg har service pack 1
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:38 #2
Du mangler pci driveren, der styrer meget der foregår på bundkortet.
Sikkert grund til at internettet ikke kører.
Har du lyd på pc? Pci driveren griber nogle gange også ind i lydkortet.
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 20:46 #3
Ja jeg har et onboard lydkort, men jeg har ikke installeret driveren til den endnu. Skal jeg prøve det?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:46 #4
Prøv at højreklikke på Pci device, og vælg opdater driver. Kan være du har den liggende, men windows ikkw har installeret den.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:48 #5
Tror ikke lyden kommer til at virke før du har pci på plads. Deltog i en anden tråd  i går med samme problem, og det løste sig først når Pci var installeret.
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 20:51 #6
Den kan ikke finde nogen driver automatisk, heller ikke hvis jeg sætter windows cd'en i, og lader den søge efter den der.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:56 #7
Nej den ligger ikke på windows pladen. Der fulgte ikke nogen cd med bundkortet/pc da du købte den?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:57 #8
Og du er sikker på at chipsetdriver er installeret korrekt, og i den rette udgave?
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 21:00 #9
Jeg har lige installeret lydkort driveren og nu viser den ikke PCI Device under Andre enheder mere. Og lyden virker fint
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 21:06 #10
Fint.Ok så er chipset driveren rigtig, og du har haft gul anmærkning fordi den har lokaliseret lydkort, der ikke havde driver på.
Hvad med internettet??
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 21:13 #11
Internettet er det samme som før. Det virker stadig ikke. Jeg får ikke tildelt en ipadresse fra min router, når jeg skriver ipconfig i cmd så har jeg en ipadresse der hedder: 169.254.0.0 og vores router er 192.168.0.1

Jeg kan også se på min router hjemmeside, at min computer ikke har forbindelse til routeren. Jeg kan kun se at denne bærbar pc er på.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 21:34 #12
Har du forsøgt at genstarte din router?
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 21:50 #13
Ja det har jeg gjort, og det virkede heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 21:59 #14
Prøv at deaktivere firwall midlertidig for at se om det er den der blokerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 22:00 #15
firewall skulle der stå.
Avatar billede jubse Nybegynder
16. juli 2010 - 22:19 #16
Det prøvede jeg tidligere og det gav heller ikke noget positivt resultat.
Jeg prøver at formatere computeren igen med en anden windows cd jeg har liggende, læste en anden tråd om samme problem, hvor problemet heller ikke blev løst uden at formatere igen.

Men tak for hjælpen ind til videre. Vender tilbage når computeren er klar igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 22:21 #17
Okay
Avatar billede knuf Nybegynder
16. juli 2010 - 22:54 #18
Du skulle prøve at opdatere din Windows fra Windows Update, så du mindst har SP2.
Avatar billede jubse Nybegynder
17. juli 2010 - 01:17 #19
Formateringen er færdig, og internettet virker stadig ikke med den samme netværks driver.
Jeg løb igennem min ekstern harddisk for at se om jeg havde nogle ældre drivers (som jeg vidste havde virket før) og det havde jeg heldigvis. Internettet virker nu uden problemer, så det var åbenbart en fejl på den driver, så vidt jeg kan se. :)
Avatar billede jubse Nybegynder
17. juli 2010 - 01:20 #20
hey knuf, jeg ved ikke hvordan man opdaterer til SP2 uden brug af Windows Update, og så vidt jeg ved virker Windows Update ikke uden internet.

Måske virker den nyeste netværks driver ikke på SP1? Kunne måske være...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2010 - 06:22 #21
Kan hentes på Microsoft til direkte download gennem download center.
17. juli 2010 - 17:41 #22
Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

+ efterfølgende MANGE opdateringer fra WindowsUpdate !!!