Avatar billede clb92 Nybegynder
15. juli 2010 - 18:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lan/ethernet-port virker ikke, Gigabyte GA-EX58-UD4P bundkort, ingen lys eller noget!

Hej (igen) allesammen,

Problemer med min stationære.
Onboard netværkskort er pludselig holdt op med at virke. Jeg slukkede min computer som normalt i går aftes, og i dag står der "Ingen eller begrænset forbindelse" i Vista Home Premium 64-bit.

Computeren er (var) tilsluttet med kabel, og jeg har testet kablet i flere forskellige maskiner, hvor det virker fint.

Selvom kablet er tilsluttet er der ingen lys i porten, og i den anden ende af kablet meldes der også, at intet er connected.

Jeg har prøvet med nye og oprindelige chipset drivere, og Vista melder bare, at alt er okay, og virker...
Som sagt i overskriften er mit bundkort et Gigabyte GA-EX58-UD4P med onboard Realtek rtl8168D/811d.

Nogle ideer om hvordan jeg kommer online igen???
(Godt man også har en bærbar!)
Avatar billede clb92 Nybegynder
15. juli 2010 - 18:51 #1
YESYESYES!!!!

Online igen! (30 sekunder efter jeg postede dette!)

Åbnede min computer, for at installere et lille billigt WLAN netværkskort midlertidigt. Det blev dog ikke til noget...

Da pc'en alligevel var slukket ville jeg prøve en anden metode: Holde power knappen nede 30-60 sek. uden power til pc'en (hjælper på ufatteligt mange problemer).

Derefter støvsugede jeg forsigtigt lidt støv væk fra de forskellige filtre og fans, osv. for det havde jeg alligevel tænkt mig at gøre, da jeg skal til LAN-party om ikke så mange dage...

Samlede computeren satte strøm til, tændte den, og vupti! Da jeg satte kablet i blinkede ikonet og sagde "Tilsluttet"

En-eller-anden læg et svar! (Jeg samler ikke på point, og er meget glad i dag)
Avatar billede Selas Nybegynder
15. juli 2010 - 19:16 #2
Er ny så kan da godt bruge lidt gratis point, tak.  <3

Men kablet har nok bare ikke fået ordentligt fat.
Avatar billede clb92 Nybegynder
15. juli 2010 - 20:42 #3
Jo, kablet havde desværre ordentligt fat, men det var (som jeg opleve det) løsningen med power-knappen, der hjalp.

Jeg prøvede 2 forskellige kabler, og jeg rensede porten bagi computeren. Det hjalp ikke.

Tillykke med dine point!
:)