Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 17:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lyd Driver Problem

Hej

Har et problem med min lyd efter at have geninstalleret min computer, har fået intalleret Win XP på den nu og alt ser ud til at fungere fint. Dog ved jeg ikke hvad der sker for min lyd! har en driver cd der fulgte PC'en her på ligger også audio drivers og dem har jeg installeret dog uden held stadig ingen lyd, ikke engang mulighed for at justere volume fra kontrolpanelet. (også efter den påtvunget genstart af computeren self.)

Well, mit bundkort er et ASUS-P5KR har prøvet at snuse lidt til manualen på Driver CD'en for mere information om det nu er XP kompitable drivers igen uden held.

.. Nogen der har et forslag til hvad jeg kunne gøre? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 17:29 #1
Har du gule anmærkninger i enhedshåndtering for lydkort?
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 17:39 #2
Ingen gule anmærkninger
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 17:41 #3
Har du forsøgt at fjerne lydkort i enhedshåndtering, og lade Windows finde det igen?
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 17:50 #4
Kan ikke "fjerne" de ting under "enheder til lyd, video og spil" .. ved ikke rigtigt om det der lydkort "ting" overhovedet skal være men altså, uploader lige et screenshot på imgshak http://img683.imageshack.us/i/problemp.png/
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 17:54 #5
@220661

Hehe, fandt problemet! der manglet noget PCI driver af en art, som enhedshåndteringen dejligt nok selv kunne finde til mig og nu der skrald på højtalerne :)

Så ja, det var egentligt bare en "gul anmærkningen" jeg havde overset.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 17:56 #6
Nej lydkortet står ikke der. Det er vel et Realtec AC 97 onboard kort der er på bundkortet vil jeg mene.
Prøv at gå i kontrolpanel, og vælg tilføj hardware. Vælg lydkort, og peg på den driver det skal køre med.
Kan du det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 17:57 #7
Ja den driver kan du ikke undvære hvis du vil have lyd. Fint
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 18:00 #8
Mærkeligt den ikke viste at den manglede pci driver i skærmskud?
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 18:04 #9
Fandt den der gule anmærkning nede under systemenheder. Men ja mener da også de plejer at stå i toppen.
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 18:04 #10
Men Tusinde tak for den hurtige hjælp!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2010 - 18:07 #11
Ja de plejer altid at poppe op så man kan se dem.
Du husker lige at lukke efter dig ikke?
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 18:09 #12
Ja, men hvordan lukker jeg ? :) kan se jeg har fået oprettet spørgsmålet 2 gange. -.-
Avatar billede Martinvsig Nybegynder
13. juli 2010 - 18:13 #13
..
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 18:22 #14
forkert, du beder den der har hjulpet dig lægge et svar som du så aksepterer hvorved han får point
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2010 - 07:24 #15
Det er korrekt man normalt beder om svar fra hjælper.
I dette tilfælde løste du problemet selv, når du fandt denne pci driver der manglede. Du accepterer bare det svar du har lagt i #13. Så lukkes tråden.