Avatar billede mrfunder Nybegynder
12. juli 2010 - 23:16 Der er 6 kommentarer

Charset utf8 og mail

Hej Eksperter,

Jeg sender dagligt nogle mails ud igennem mit system, men om lørdagen og søndagen er alle special tegn (æøå) ulæselige.

Jeg benytter denne funktion til at skrive en dato i mailen:
setlocale(LC_TIME, "da_DK");
$dato = strftime('%A d. %e %B %Y', time());

Hvis $dato indeholder lørdag eller søndag, opstår problemet. Er dagen en mandag som i dag, er der ingen problemer med special tegn.

Er der nogen der har en idé til hvor det går galt?

På forhånd tak
Avatar billede majbom Novice
13. juli 2010 - 07:23 #1
er det kun i dag-navnet du har problemer, eller er det også i resten af teksten?
Avatar billede mrfunder Nybegynder
13. juli 2010 - 12:29 #2
Dag-navnet udskriver faktisk uden problemer.

Men det er resten af teksten med specialtegn, der bliver ulæseligt, når dag-navnet indeholder Æ Ø eller Å.
Avatar billede majbom Novice
13. juli 2010 - 12:37 #3
det lyder umiddelbart underligt - kan du ikke smide koden på pastebin.com og ligge linket herind?
Avatar billede mrfunder Nybegynder
13. juli 2010 - 13:30 #4
Hej Splazz,

Jeg har valgt at løse problemet ved at skrive dagen som d. 13 fremfor navnet.

Jeg vil dog gerne takke for ihærdigheden :)
Avatar billede majbom Novice
13. juli 2010 - 20:20 #5
hehe okay, sådan kan man jo osse omgå problemet...

selv tak :)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 14:20 #6
husk at få lukket spørgsmålet :)