Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 21:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mp3 flash vs. WordPress

Jeg har brug for hjælp til at placere denne afspiller på en side:
http://activeden.net/item/dynamic-xml-mp3-player/51717

Jeg har naturligvis selv forsøgt, men uden at det er lykkedes. Får den ikke engang synlig på siden.

Har installeret det plugin der hedder Kimili Flash Embed, som netop skulle muliggøre brug af flash.
http://wordpress.org/extend/plugins/kimili-flash-embed/
http://kimili.com/plugins/kml_flashembed

Jeg vil blive meget taknemlig og glad hvis der er en som vil forsøge at få det til at virke for mig. Enten ved at lave det på siden, eller ved at prøve af sætte den op hos dig. Og så fortælle mig hvordan man gør. Jeg sender dig zip-filen med afspilleren...

På forhånd tak.

PS. Det er ved oprettelse af spørgsmål kun muligt at udlove 200 point. Jeg er villig til i en tråd at tildele yderligere 100. Altså 300 i alt.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. juli 2010 - 22:19 #1
Det ville være en hjælp hvis du skrev hvad du har prøvet indtil nu.

Om du kan få dit wordpress plugin til at virke med andre swf filer?

Om du kan tilgå swf filen direkte i browseren ved at skrive den direkte sti?

Om det er xml-fils konfigurationerne du har problemer med eller om du har styr på det?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 22:54 #2
Jeg har ikke forsøgt med én anden swf fil. Det kunne jeg heller ikke få til at virke.
Der er en masse indstillingsmuligheder i det plugin. Felter, rullegardiner etc., altså 'options'. Dem forstår jeg langt fra alle sammen, og kan derfor heller ikke finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til dem.

"Om du kan tilgå swf filen direkte i browseren ved at skrive den direkte sti?"

Det har jeg forsøgt, men har ikke kunne få det til at virke. Ved imidlertid ikke om jeg har gjort det korrekt.

"Om det er xml-fils konfigurationerne du har problemer med eller om du har styr på det?"

Det forstår jeg ikke?
Der er en xml fil hvori man skal skrive numre etc. ind, men kan vel ikke være det du tænker på? Det har jo ingen betydning mht. om afspilleren viser sig på siden eller ikke.

Jeg tror imidlertid ikke der er store chancer for at løse dette ved at tage udgangspunkt i hvad jeg selv har forsøgt, i og med jeg ikke ved ret meget om hvad det er jeg roder med. Som du ser, ved jeg dårligt hvad jeg skal svare på dine spørgsmål.
Jeg søger derfor, som nævnt, en der vil forsøge at få det til at virke for mig. Enten ved at lave det for mig direkte på siden, eller ved at prøve at sætte den op hos dig selv. Og så fortælle mig hvordan man gør. Jeg sender zip-filen med playeren...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. juli 2010 - 23:27 #3
Prøv at kigge på følgende link:
http://horsensbibliotek.dk/udvikling/57/inds%C3%A6t-flash-i-blogs-pa-den-rigtige-made-med-kimili-flash-embed/

Det kan give dig en mulighed for selv at finde ud af hvordan du skal bære dig ad med at indsætte flash filer.

Her er det vigtigt at du kender stien til din flash fil.

F.eks.:

http://dinadresse.dk/flash/player.swf

(du skal skrive den rigtige adresse til den)

Følgende side, indeholder specifikationer af hvad de forskellige dele betyder:
http://kimili.com/plugins/kml_flashembed#usage

Omkring xml, ja det var netop de instillinger jeg tænkte på, skulle bare vide om du har forstået princippet i det.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 00:06 #4
Det link til Horsens Bibliotek har jeg netop benyttet. Selv om jeg gør som vist, virker det ikke. Afspilleren dukekr ikke op.

Angående stie, så er jeg helt sikker på jeg har skrevet den rigtige adresse.

Den sidste side du linker til er jeg også bekendt med. Den har heller ikke kunne hjælpe mig med at få det til at fungere. Der er en del ting på den jeg heller ikke forstå.

Jeg _kan ikke løse dette selv_. har forsøgt i uger.

-

For at andre ikke skal læse det hele, gentager jeg lige for en ordens skyld:

Jeg har brug for en som vil forsøge at få det til at virke for mig. Enten ved at lave det for mig direkte på siden, eller ved at prøve at sætte den op hos sig selv. Og så fortælle mig hvordan man gør. Jeg sender zip-filen med playeren...
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 22:22 #5
Tænkte det nok. Præcis så meget interesse som forventet. Er aldrig nogen der gider hjælpe, når det virkelig gælder.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. juli 2010 - 23:35 #6
Jeg vil nu mene at du er forsøgt hjulpet.

Jeg har tilbudt at hjælpe dig med at sætte det op selv. Dette er du ikke interesseret i, da du har prøvet siger du. Det har jeg accepteret, og så er der jo ikke så meget at gøre.

Jeg er ikke interesseret i at installere wordpress, og give dig en step-by-step guide.

At sætte det op for dig på din server ville være en mulighed, men jeg kan ikke garantere at jeg kan gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 01:20 #7
Jeg skrev "ikke meget interesse". Svar fra én er da ikke meget...

"Jeg er ikke interesseret i at installere wordpress, og give dig en step-by-step guide"

Det forstår jeg godt. Og det har jeg heller ikke forventet.

"Jeg har tilbudt at hjælpe dig med at sætte det op selv. Dette er du ikke interesseret i, da du har prøvet siger du."

Jeg er desværre sikker på jeg ikke kan finde ud af det selv. Er for meget jeg ikke forstår/er inde i.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. juli 2010 - 13:53 #8
Er du interesseret i at jeg prøver at sætte det op på din wordpress? Hvis du er kan du sende en intern postbesked, med de informationer jeg skal bruge.

Klik på min bruger -> under kontaktoplysninger -> send intern besked

Så vil jeg kigge på det, og prøve at få det til at lykkes.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 14:33 #9
Jeg kan desværre ikke udlevere passwords til denne side (se interne besked...).
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 16:40 #10
Tak for al hjælpen - røvhuller!

heinzdmx -> Læg et svar hvis du vil have de 200 point. Jeg lukker profilen, så har ikke noget at bruge dem til.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juli 2010 - 16:55 #11
...