Avatar billede mosskov Praktikant
12. juli 2010 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Database til dokumenter

er der nogen der kender til en database til at gemme dokumenter og referater fra bestyelsemøder til en lille forening
evt. et færdig program.
Dokumenterne skal scannes ind.
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. juli 2010 - 21:48 #1
send en mail til martin(snabelA)e-lind.dk

og lad mig høre lidt mere om hvad du skal bruge :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
13. juli 2010 - 09:14 #2
Er også interesseret - @-adresse under profil.

Er p.t. igang med et system, der måske kunne anvendes i en mindre udgave. Det er baseret på Office-2007. Se spm 906329.
Avatar billede teepee Nybegynder
13. juli 2010 - 09:22 #3
Hvad med sharepoint eller noget tilsvarende?
Avatar billede public2 Nybegynder
13. juli 2010 - 10:18 #4
Du kan benytte datastrukturen BLOB til at gemme data i din database (f.eks. DB2 eller MSSQL).

Du skal dog være opmærksom på de ulemper der kan opstå ved at benytte databasen som en container for større data typer. Men er det et begrænset antal og størrelse, så kan det dog godt bruges uden de store hastigheds begrænsninger.

Du kan læse mere om BLOBs her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blob_%28computing%29

Med hensyn til database valg, så er der en gratis udgave af DB2 fra IBM, kaldet DB2-express-c, som dog har visse begrænsninger i forhold til den betalte, enterprise udgave, men måske vil være omfattende nok til dit formål.
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. juli 2010 - 11:19 #5
Mosskov, send en mail, så bikser jeg en lille app. sammen

Mht til db vil jeg foreslå FirebirdSQL den er gratis super nem og hurtig og UDEN nogen begrænsninger og som GUI vil jeg foreslå IBExpert personal edition som også er gratis og super god :-)
Avatar billede mosskov Praktikant
13. juli 2010 - 19:31 #6
Jeg har sendt mail til Martinlind
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. juli 2010 - 00:41 #7