Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. juli 2010 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delphi 2009 på Windows 7 64bit

Måske er det lidt 'off topic' men er der noget jeg skal være obs på for at få Delphi 2009 til at trille på en Windows 7 64 bit installation.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. august 2010 - 10:11 #1
Det er der åbenbart ingen der vil byde på - så jeg lukker
Avatar billede hrc Mester
19. august 2010 - 11:29 #2
Hej Hugo. Det er der! Der skal køres en patch for at få Delphi til at virke.

Desuden så oplever jeg en mærkelig pause når jeg lukker programmet (afslutter debugging) i min Delphi. Nogle gange hænger D2009 helt, andre gange får jeg IDE'et tilbage efter 10s
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. august 2010 - 11:55 #4
Embarcadero har selv oplyst den patch også.
Jeg har desværre løbet ind i lidt vigtigere opgaver, så jeg har ikke fået min maskine installeret om (selv om den trænger) så jeg ved ikke om det kan klare problemet.
Avatar billede hrc Mester
19. august 2010 - 12:14 #5
Det behøver ikke tage lang tid. Det lykkes at installere en Win7 m. D2009 og 6-7 komponentpakker og MSSQL på 2½ time. Endda med Trillian, Winamp, UltraEdit/Compare, TurtleCVS, Servant Salamander og office, the works. Den Win7 installation er imponerende og min maskine er ret hurtig!

Når du får tid/øjne igen så er det bare at gå i gang. Dog skal UAC deaktiveres!

P.s. Det skal dog siges jeg havde 2 mislykkede installationer forinden.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. august 2010 - 14:57 #6
Det var da en frygtelig masse komponenter :-)

Det vil altså sige at din konklusion til mig er: Få så fingeren ud og kom igang?
Avatar billede hrc Mester
19. august 2010 - 20:42 #7
Da jeg havde lært mig skiftet fra (goe gamle) XP (jeg savner den) til 7'eren (som ikke er dårlig på en i7 quad-pc med 6Gb ram og SSD diske), så er det gået godt. Fandt ud af jeg ikke behøvede at patche D2009'eren når bare den blev helt opgraderet. Det som giver mig kvaler p.t. er, at det tager en krig at unloade et DLL. Hvis jeg slår modulet fra, så stopper debuggeren fint og uden lang ventetid. Tror altså ikke der er fejl i DLL'et (da det er mig der har lavet det) - men et eller andet forhindrer at programmet stopper. Mine kolleger på 32-bits platforme har ikke disse problemer.