Avatar billede hbaud Nybegynder
04. juli 2010 - 17:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne skærm i WIn7

Har haft en "fremmed" skærm koblet på (Plug&Play).
Da jeg vender tilbage til min egen skærm (Philips 220E)aktiveres standard-drivere til en IKKE-plugandplay.
Får bl.a. nogle mærkelige kolde farver, som om rød er død :-)

Hvordan fjerner jeg den system-valgte skærm og installerer min egen Philips ? Har forsøgt at fjerne skærm via enhedshåndtering, men skærmen "kommer igen" efter genstart.

Skal jeg ind på grafikkortet ? (Nvidia Geforce GT 220) eller hvad mener I ?
Formoder at skærmen (den forkerte) er reg. på skærmkortet.

Kan ikke installere en skærm II (?)

Er ikke ekspert :-)

Har kun een skærm i huset så kan ikke prøve at skifte skærm ...

På forhånd tak for gode forslag ...
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 17:48 #1
Systemgendannelse til et tidspunkt før "fremmed skærm"
Avatar billede hbaud Nybegynder
04. juli 2010 - 19:37 #2
ER prøvet - gav ikke noget :-)
Tak for forslaget ...
04. juli 2010 - 20:08 #3
[WindowsTasten] [P] -> menue hvor du kan vælge 'ting og sager' ang. extern skærm...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2010 - 20:21 #4
Systemgendannelse til før nr. 2 skal virke, da denne jo ikke indeholder oplysninger om skærmen.
Tror ikke du har gendannet langt nok tilbage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2010 - 20:22 #5
manglede lidt...
...til før nr. 2 skærm....
Avatar billede hbaud Nybegynder
04. juli 2010 - 22:42 #6
karise_larry:
Da jeg kører Win7 og ikke har en ekstra skærm kan den mulighed ikke benyttes, har lige prøvet og man kan ikke finde en hardware der ikke findes (nuværende skærm ER jo registreret)men mange tak for forslaget ...

john_stigers:
Ja, den "skulle" virke, men i dette tilfælde gør den ikke. Gik 7 dage længere tilbage i tid end nødvendigt. Tak for forslaget :-)

Som jeg ser det er der install.drivere m.m. til en standard-skærm, og den skærm kan jeg ikke fjerne fra grafikkortet (rent gæt er ikke nørd :-))

Kan det være grafikkortet der er beskadiget - hvordan kan det konstateres i givet fald ?
05. juli 2010 - 06:41 #7
Men kommer der nogen som helst [menu] op ved brug af
[WindowsTasten] [P]
???
Avatar billede hbaud Nybegynder
05. juli 2010 - 12:33 #8
Jo 4 grafik-knapper men nedsætter opløsningen uanset hvad - og kan ikke ændres på nogen måde :-)
Avatar billede hbaud Nybegynder
02. september 2010 - 22:18 #9
Beklager sen reaktion. Var ude/nede i en periode, men det lykkedes... desværre ikke heeeelt sikker på, hvad løsningen var, men antager at det var en system-gendannelse af ældre dato.
Endnu engang: beklager det sene svar :-)
Avatar billede hbaud Nybegynder
02. september 2010 - 22:19 #10
Karise_larry .... ville egentlig tildele dig points, men har vist ikke helt styr på hvordan ? :-o
05. september 2010 - 09:07 #11
Ping...
(DET var så et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Du skal normalt ikke seæv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...