Avatar billede anderskm Nybegynder
04. juli 2010 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem Vista og win 7

En ven og jeg har planlagt at nyde det gode sommervejr indefor i den dejlige varme brise fra vores bærbares blæsere :-)
Normalt plejer vi at have et krydset netværkskabel til koble os sammen med, men denne gang er det blevet væk fra os. Jeg har dog fundet et ikke-krydset kabel, og synes at have hørt noget om at vista og win 7 er ligeglade med om kablet er krydset eller ej.
Det skal lige siges at det først er i aften (ved 22-tiden), at vi skal game, og vi har ikke mulighed for at teste det før.
Det er rart at vide om vi skal satse på LAN spil eller Hot-seat :-)

Kort version:
Er Vista og win 7 ligeglade med om et netværkskabel er krydset eller ej, når man blot skal forbinde to bærbare?
04. juli 2010 - 15:13 #1
... det er HARDWAREN (netkortdelen) der bestemmer det...
Avatar billede anderskm Nybegynder
06. juli 2010 - 09:10 #2
Ah, ok, giver egentlig meget god mening :-) ved ikke lige hvor jeg har fået den anden idé fra :-)
Det viste sig, at det ikke var noget problem. Vores netkort har åbenbart være gode nok :-)
Smid et svar :-)
06. juli 2010 - 11:07 #3
Ping...