Avatar billede nasty18 Nybegynder
01. juli 2010 - 01:49 Der er 4 kommentarer

Mistet internet forbindelse (kan ikke fornye ipadresse)

Er flyttet i ny lejlighed hvor der allerede at tilsluttet internet til beboerne. Kobler min comp til en af de udgange vi har i lejligheden, men der sker intet. Kører med XP pro med onboard netkort og der var ingen problemer med min gamle forbindelse. Ting jeg har prøvet af:

1: Sat kæresten bærbare til udgangen for at tjekke kable/udgang af og der var ingen problemer kørte lige med det samme (win7 maskien)

2: Resat router & switch samt prøvet en anden port i switchen (hjalp ikke)

3: Prøvet "winsockfix" hjalp heller ikke.

4: Har prøvet at release / renew i cmd, for beskeden:

Der opstod en fejl under fornyelsen af grænsefladen LAN-    forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-Serveren. Anmodningen fik timeout.

ipconfig komandoen giver følgenden oplysninger:

DNS-suffiks...................... :
Ip adresse for auto konfiguration : 169.254.222.26
Undernetmaske.....................: 255.255..0.0
Standartgateway...................:

5: Har selvfølgeligt også prøvet at geninstallerede i netkort/resete

Håber nogen kan hjælpe for jeg er godt nok helt LOST!
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. juli 2010 - 18:28 #1
Har din computer trådløst.. prøv at deaktivere det,og tilslutte via kabeller, eller deaktivere og aktivere netkort og prøv tilslut.
Avatar billede nasty18 Nybegynder
02. juli 2010 - 11:09 #2
Har prøvet følgende sidden sidst.

Aktiver/deaktiver netkort...no good

Sat  andet netkort i maskinen.. no good

Har haft sat computeren direkte til modem (uden om switch) med begge netkort.. no good.

Det er som om fejlen ligger dybere i computeren når det ikke engang hjælper med direkter tilslutning til modem og med 2 forskellige netkort.

Måske en formatering er eneste løsning, hvis det da overhovedet hjælper
Avatar billede dude3 Nybegynder
02. juli 2010 - 16:02 #3
Så tror jeg problemet må være på på dit motherboard.. måske noget galt med dine PCI indgange... kan du se kortet under endhedshåndtering ?
Avatar billede nasty18 Nybegynder
02. juli 2010 - 21:44 #4
Ja kan sagtens se kortet i enhedshåndteringen, men problemet er jo det samme med mit onborad netkort? Prøver nok at formatere en af dagene så vi se om det hjælper.