Avatar billede bryst Nybegynder
28. juni 2010 - 22:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med OVT Scanner

Hej.

Jeg har netop forsøgt at installere en OVT Diasscanner på min bærbare PC, som benytter Windows 7 Home Premium 64-bit.

Jeg kan ikke få scanneren til at virke, uagtet at jeg (selv om dette ikke er en dias- men en filmscanner) har fulgt denne vejledning:

http://www.unisupport.net/download/20002/20002-LosningsGuideDriverne7.pdf

I enhedshåndtering under "Billedenheder" står OVT Scanner godt nok anført, men med en fejlmeddelelse som hedder "Enheden kan ikke starte (Kode 10)".

Enhedstype: Billedenheder.
Producent: OVT.
Placering: Port_#0001.Hub_#0003

Driverproducent: Omnivision.
Dato for driver: 28-09-2007.
Driverversion: 5.2.5500.35

Er der nogen som kan hjælpe med en løsning ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juni 2010 - 00:08 #1
Hvad hedder din scanner helt præcist? Altså model, type produktkode og så videre.
/ptj_11
Avatar billede bryst Nybegynder
30. juni 2010 - 20:43 #2
Hej ptj_11

Det fremgår desværre ikke helt tydeligt af hverken scanner, manual eller emballage, så det nærmeste jeg kan komme er, at det er en diasscanner fra Office One  Home Office Collection - for USB 2,0 - 5 megapixel.

M.v.h.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. juli 2010 - 18:10 #3
Hej Bryst.

Det er desværre ikke særligt meget at gå efter.
Hvor har du den driver fra, som du forsøger dig med?
Har du haft scanneren til at fungere på en anden PC?
/ptj_11
Avatar billede bryst Nybegynder
03. juli 2010 - 17:49 #4
Hej ptj_11.

Det helt korrekte vil være at skrive, at det er en bekendts PC jeg har forsøgt installation på.

Han har lånt scanneren af en bekendt, hvor den skulle fungere uden problemer.

Driveren er installeret fra den medfølgende CD.

Det virkede dog som at, at driveren blev installeret korrekt, da jeg fulgte den vejledning som jeg nævnte i mit oprindelige indlæg.

Er du klar over hvad fejlmeddelelsen med "Kode 10" dækker over ?

M.v.h.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2010 - 15:17 #5
Prøv at se på denne side. Den indeholder flere svarmuligheder på problemet:
http://support.microsoft.com/kb/943104/
Tag dig ikke af overskriften, svarene retter sig også mod dit styresystem.

PS. Send dine egne indlæg som "Kommentarer" og ikke som "Svar".

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2010 - 15:20 #6
Glemte lige dit slutspørgsmål:
Kode 10 er en fejlkode, som genereres af enhedshåndteringen, og astedkommes pgr.a. at softwaren til din hardware ikke indeholder en oversættelse/forklaring af den opståede fejl.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. oktober 2010 - 11:32 #7
Hvordan er det gået med dit problem, har du fået scanneren til at virke?
En ny tanke, erden driver du har installeret, beregnet til et 64 bit styresystem?
/ptj_11