Avatar billede guppy Nybegynder
24. juni 2010 - 18:47 Der er 5 kommentarer

IT-supporter læreplads problem?

Hej folk på Eksperten.

Jeg har været så heldig at få en læreplads og er nu i min anden måned at prøve perioden.

Dog er jeg lidt nervøs for om det overhovedet går godt der. Ikke fordi der er nogle sure miner, men jeg føler bare på en måde at jeg er lidt i vejen nogle gange fordi jeg ikke forstår med det samme.
Jeg føler også lidt at jeg bliver kastet ud i ting som jeg ikke har prøvet før og så derefter ikke får ordentlig forklaret hverledes og hvordan da der ofte er møder og faktisk support som jeg ikke kan deltage i, da jeg ikke ved hvordan man gør.

Alt dette gør at jeg føler mig temmelig dum og føler også at deres forventninger til mig er sky høje. Jeg kæmper virkelig en brav kamp for at forstå begreb jeg aldrig har hørt før og læse mig frem til resultatet, men det kan være svært når man har gigantiske huller i sin viden om emnet.

Grundforløbet på skolen var lige til at lukke op og skide i. Det eneste C# vi lærte var at lave nogle simple regnemaskiner i console og lave nogle frames og nogle if statements som menuer.

Det der bekymmrer mig er om jeg overhovedet får lært det jeg skal? Jeg troede at IT-supporter rodede rundt med servere og kabler, fixede lidt her og der, fejlfinding, kundesupport (hvilket der er) og database. Jeg ved godt at der folk derude som er i lære som kun får lov til at snakke i kundesupports tlf som 1-level. Jeg har trods alt fået slynget linux i hovedet, rodet rundt med databaser og SQL sampt PHP og LAMP. Sagen er den at jeg vitterligt bliver kastet ind i det uden basis viden om emnerne. Lissom at bygge et hus uden fundament.

Så ja - jeg er frustreret og bekymret.

Så mit spørgsmål på baggrund af dette er:
Hvad skal man lære for at være klar til dette? Er det virkeligt nødvendigt at jeg finder nogle aften kursus for at virkelig forstå det?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2010 - 19:21 #1
du skal lære det på din arbejdsplads. Alle supporter-firmaer har en fast kundekreds med en speciel type spg, og de emner skal du lære at vide 'alt' om i løbet af nogle år...
24. juni 2010 - 19:55 #2
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Diverse/Fri-debat/
Avatar billede guppy Nybegynder
24. juni 2010 - 20:26 #3
Ok jeg vil gerne flytte den - men hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2010 - 20:48 #4
Der mangler vi så en mulighed - man kan ikke flytte / blive flyttet - bare lukke og starte en ny tråd.
Og hvis du lukker ved at lægge et svar selv, så går din rating ned, da du ikke giver point til andre (og så vil karise_larry ikke svare, da du 'alligevel giver dig selv point').
Så glemt det sure opstød, og fortsæt bare her.
Avatar billede showsource Seniormester
07. juli 2010 - 00:39 #5
Da jeg i sin tid blev skudt i computere, kom jeg i aktivering, ( bistandshjælp, med 5 ugers arbejdsdag ), i dataværkstedet som lå i ravnsborggade.
Her kunne man komme ind fra gaden og låne en computer, uden at det kostede noget. Eneste udgift var hvis man ville printe.
Og der var vi en fem stykker aktiverede til at hjælpe brugerne med div. programmer på win og mac.
Der var ikke noget internet, men det var begyndt at komme frem "udenfor".

På et tidspunkt kom jeg så til en folkeskole, hvor jeg skulle være assistent for skolens computernørd. Her havde de internet, og jeg så for første gang et "browserprogram".

Jeg blev kastet ud i noget jeg intet anede om, og jeg ga' op efter to dage !

Og det er min pointe, måske du føler dig dum, men du skal ikke gi' op !!!!!
Du skal hellere gøre dig klart hvilke ting du gerne vil koncentrere dig om, og så gøre dig klogere her.
Klart, hvis du er et sted hvor dine lyster ikke indgår i dagligdagen, må du prøve at finde et nyt sted, men indtil da ellers bare gi' den "hele armen" for at være en del af stedet.

Og IKKE gi' op !!!!!!!!!!

At kunne sætte sig ind i noget ukendt, og uinteressant, er bestemt et megaplus.