IT-supporter læreplads problem?
Hej folk på Eksperten.Jeg har været så heldig at få en læreplads og er nu i min anden måned at prøve perioden.
Dog er jeg lidt nervøs for om det overhovedet går godt der. Ikke fordi der er nogle sure miner, men jeg føler bare på en måde at jeg er lidt i vejen nogle gange fordi jeg ikke forstår med det samme.
Jeg føler også lidt at jeg bliver kastet ud i ting som jeg ikke har prøvet før og så derefter ikke får ordentlig forklaret hverledes og hvordan da der ofte er møder og faktisk support som jeg ikke kan deltage i, da jeg ikke ved hvordan man gør.
Alt dette gør at jeg føler mig temmelig dum og føler også at deres forventninger til mig er sky høje. Jeg kæmper virkelig en brav kamp for at forstå begreb jeg aldrig har hørt før og læse mig frem til resultatet, men det kan være svært når man har gigantiske huller i sin viden om emnet.
Grundforløbet på skolen var lige til at lukke op og skide i. Det eneste C# vi lærte var at lave nogle simple regnemaskiner i console og lave nogle frames og nogle if statements som menuer.
Det der bekymmrer mig er om jeg overhovedet får lært det jeg skal? Jeg troede at IT-supporter rodede rundt med servere og kabler, fixede lidt her og der, fejlfinding, kundesupport (hvilket der er) og database. Jeg ved godt at der folk derude som er i lære som kun får lov til at snakke i kundesupports tlf som 1-level. Jeg har trods alt fået slynget linux i hovedet, rodet rundt med databaser og SQL sampt PHP og LAMP. Sagen er den at jeg vitterligt bliver kastet ind i det uden basis viden om emnerne. Lissom at bygge et hus uden fundament.
Så ja - jeg er frustreret og bekymret.
Så mit spørgsmål på baggrund af dette er:
Hvad skal man lære for at være klar til dette? Er det virkeligt nødvendigt at jeg finder nogle aften kursus for at virkelig forstå det?