Avatar billede zobidi Nybegynder
19. juni 2010 - 23:41 Der er 8 kommentarer

min ekstern hardisk er gået i stykke hjælp

Hej
HJÆLP HJÆLP
Alle mine gamle billede og meget vigitige dokumenter ligger i min eksten hardisk, og da jeg skulle tænde den, komer bar med en mærkelig lyd.jeg har en hard disk læser, men jeg kunne ikke tilslutte det, til den type eksten hardisk.jeg har tagen eskteren hardisken ud af sin boks, og bag den ser anderledes og jeg kan ikke tilslutte min eksten hardisk læser til min den eksten hardisk.min eksteren hardisk læser passe godt til almenlig hardisk, som man bruge det i pc, og den kan jeg godt bruge, hvis jeg skal tilslutte det til almendlig hardisk i pc.
Er det nogen det kan hjælpe mig.jeg er virkelig ked af det, at miste mine billede, af mit barn, og familie osv.jeg håber, at det er nogen det kan hjælpe mig.
på fohånd tak
med venlig hilsen
Hossein Zobidi
19. juni 2010 - 23:53 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny (?) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks -> http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/ ...
Avatar billede valbyly Nybegynder
20. juni 2010 - 01:42 #2
Ja det vil nok være rigtigt at flytte spørgsmålet.
Men foreløbig, hvad mener du med en harddisk læser? Og prøv lige at se på linket herunder. Eksterne harddiske er ikke forskellige fra dem der sidder i en PC, de sidder bare i en box. Der er Ata (Ide) og Sata harddiske.
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 08:30 #3
Hvis boksen til din harddisk er stået af, kan du enten sætte den til din pc som slave eller koble den sammen med en sata/ide converter, for at redde dine data, til du finder en ny boks til harddisken.
Converteren ser sådan ud:http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
og du kobler den på din pc med usb 2,0.
Avatar billede zobidi Nybegynder
20. juni 2010 - 12:39 #4
Hej
Jeg kan ikke bruge det til min pc. jeg har selv en, som kam tilslutte til cd eller dvd, og harddisk, og kan heller ikke bruge det, da den eksterne harddisk, som er gået stykke passe ikke til den. Den er helt anderledes.
Jeg håber på en anden løsning.
på forhånd tak
med venlige hilsen
Hosseein
NB: jeg er meget kede af det på grund alt det billede, som jeg har. jeg håber meget på en det kan hjælpe mig, og jeg skal nok give honorer
Avatar billede valbyly Nybegynder
20. juni 2010 - 14:24 #5
Hvis denne her ikke kan, så er det bare mystisk. Den har jeg selv, og den kan klare både Ide og Sata diske til USB:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 15:03 #6
Hvis det er mini sata stik der skal bruges, skal du bruge ledningerne der følger med. Havde en harddisk til bærbar jeg ikke kunne sætte på direkte på det sorte stik. Men med ledningerne lykkedes det, så jeg er også uforstående på dit problem?
Avatar billede zobidi Nybegynder
20. juni 2010 - 18:54 #7
Hej
Jeg er ikke helt med.det kommer strøm til min hardisk, men det kommer bare mærkelig lyd af den,og ikke mere.det var som om det er nogen, som er gået i stykke inde i hardisken.jeg er selvfølgelig ikke sikre på.kan jeg få deres e-mail adresse så kan jeg sende billede af hardisken, så kan de være med hvad jeg mener, når jeg siger, at jeg ikke kan satte den på almendelig pc.
mvh
Hossein
Avatar billede valbyly Nybegynder
22. juni 2010 - 20:32 #8
Man kan bruge dette link til upload af billeder og mindre filer. Bare hus at tage linket efter upload:
http://peecee.dk/upload