Avatar billede edbdfip Nybegynder
19. juni 2010 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Medion ekstern harddisk genkendes ikke af IBM T41

Hej
har købt en Medion ekstern harddisk i Aldi; men min laptop T41 kan ikke finde den når jeg tilslutter til USB ( 2.0 ), Har forsøgt at tilføje hardware men det virker heller ikke.
Har prøvet at tilslutte den til en anden computer som genkender harddisken med det samme.
er der nogen der har forslag til hvad problemet kan være ?

mvh Finn
Avatar billede haverslev Novice
19. juni 2010 - 14:44 #1
Hvis den er ny, så skal den lige formateres først.

H-klik på denne computer, vælg Administre, i venstre side vælged nu Diskhåndtering
Nu skulle du gerne kunne se dine drev - incl. et ikke allogkeret drev, h-klik på det og vælg Formater
Den vil nu formatere disken og give den et drevbogstav
Avatar billede thov Forsker
19. juni 2010 - 14:45 #2
Er det en 2,5" disk (uden separat strømforsyning), er det USB porten som ikke kan levere tilstrækkelig strøm.
Avatar billede haverslev Novice
19. juni 2010 - 14:47 #3
Har den været brugt før og der er data på den ?

Hvis ja, så prøv at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne/linjerne og vælg fjern (dem du kan)
SLUK maskinen og fjern 220V / evt. batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede edbdfip Nybegynder
20. juni 2010 - 10:58 #4
Hvis den er ny, så skal den lige formateres først.

H-klik på denne computer, vælg Administre, i venstre side vælged nu Diskhåndtering
Nu skulle du gerne kunne se dine drev - incl. et ikke allogkeret drev, h-klik på det og vælg Formater
Den vil nu formatere disken og give den et drevbogstav

Tak ovenstående hjalp

Mvh Finn
Avatar billede haverslev Novice
20. juni 2010 - 11:15 #5