Avatar billede vbchristian Nybegynder
18. juni 2010 - 23:21 Der er 1 kommentar

Flere utydelige skærme ved opstart af bærbar

Når jeg starter min bærbare op, er skærmen oftest delt i 6 skærme, der viser det samme. De er meget utydelige, og mangler farver og ser bare mærkelige ud. Nogle gange er det dog kun én meget utydelig skærm. Når de seks skærme er fremme, kan jeg sagtens skrive adgangskode, og komme ind på skrivebordet. Det mærkelige er, at nogle gange er skærmen helt normal enten lige fra jeg starter op, eller ved begyndelsen af startskærmen.
Hele problemet startede da min computer pludselig fryste skærmen, og farverne blev lilla.

Jeg har en mistanke til, at det er grafikkortet den er gal med, og det sagde også en computerekspert jeg har snakket med. Han sagde også at overophedning kunne være årsag. Jeg har prøvet at støvsuge støv ud af de huller hvor jeg tror køleren sidder, og har fået en god klump støv ud. Efter jeg gjorde det, kom der en blå skærm frem, efter jeg havde startet computeren, i øvrigt uden problemer. Der stod, at jeg skulle tjekke om nyligt installeret hardware eller software skulle tjekkes om det var installeret ordentligt, og den kom med det jeg tror er en fejlkode: Technical information:

*** STOP: 0x00000116 (0x87CFA510,0x8FE0F560,0x00000000,0x00000002)

*** nvlddmkm.sys - Address 8FE0F560 hase at 8FE03000, DateStamp 493ddb01

Jeg bruger Windows Vista Home Premium, og min computer er en Medion Akoya MD 96630

Håber nogen vil tage sig tid til at hjælpe mig.
Avatar billede vbchristian Nybegynder
07. juli 2010 - 10:27 #1
Nogen forslag til årsag? Eller bare et forslag om hvor man kan få computeren repareret uden at fjerne alt på harddisken?