Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 16:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GeForce GT 240 - Driver går ned konstant

Hey Eksperter!

Jeg har for et par måneder siden investeret i en billig saml-selv computer. Den har været yderst tilfredstillende indtil nu. Der er dog et problem. Grafik driveren går ned MEGET ofte hvis jeg skal spille et spil, eller hvis jeg laver noget i photoshop. Gik faktisk ned lige nu mens jeg skrev denne sætning. Er der nogen der kender til en løsning på dette?

Jeg kører windows 7 (64)

fejlbesked:

Display driver stopped responding and has recovered
Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 257.21 stopped responding and has succesfully recovered.
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juni 2010 - 17:27 #1
Lyder lidt som min egen pc der kører med ATi HD4670, har selv spurgt om hjælp her i forummet, her er et link til min tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/910324
Ved ikke om det kan bruges, men prøv nogle af de programmer, som jeg blev foreslået at bruge.
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 18:04 #2
Jeg har lige læst din tråd igennem. Jeg prøver det test program nu.

Mine ram er helt nye, og der sidder kun en blok i, så den kan jo ikke være i stykker, så burde den ikke boote jo.

Men ud over det syntes jeg ikke lige der er noget jeg kan sammenligne med, da du benytter et ATI og jeg benytter NVIDIA.
Avatar billede warg Nybegynder
17. juni 2010 - 18:10 #3
Har faktisk en ven med samme problem, han har også et nvidia, og vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er.

Vi har fundet ud af hvad der IKKE er problemet, og her er en liste:

-Det er ikke rammen (Vi skiftede, den held)
-Det er ikke bundkortet (Vi prøvede i flere)
-Det hjælper sansynligvis ikke at opdatere driveren (Det virkede ikke for os, men prøv du alligevel)

Håber at jeg kan hjælpe :)
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 18:14 #4
Det test program fandt ikke så meget som 1 fejl... så enten er programmet usandsynlig dårligt, eller også er hardwaren i orden. Håber virkelig der sidder derude som har en løsning. For det er efterhånden ved at være rimelig trættende :(

Mvh. Mikkel
Avatar billede mcclement Nybegynder
17. juni 2010 - 18:16 #5
hey warg, tak for dit svar.

mine ram skulle være udemærket ja, har lige testet dem med et program som blev foreslået af KHHP

bundkortet virker udemærket da det er ca. 40 dage gammelt.

har forsøgt at opdatere driveren :/ og intet resultat.
Avatar billede crill869 Nybegynder
17. juni 2010 - 19:10 #6
Hey mcclement

har du prøvet at fjerne driver fra pcen ?? og geninstallere den ??
havde selv et ligende problem på et tidspunkt(dog har jeg et Nvidia GTS 250), men det virkede for mig :-D
Avatar billede mcclement Nybegynder
18. juni 2010 - 18:36 #7
Nå, nu har jeg haft ringet til firmaet jeg købte grafik kortet af. En af deres teknikere sagde at det nemt kunne skyldes at det bliver for varmt. Jeg har så forsøgt at teste det ved at åbne kabinettet og sætte en ventilator mod som så kan køle den. Men kortet blev stadig varmt, og så konkluderede teknikeren at kortet sandsynligvis er defekt, så jeg sender det ind på reklamationen.

men tak for hjælpen, smid et svar hvis i vil have points.

MVH. MIKKEL
Avatar billede warg Nybegynder
18. juni 2010 - 18:42 #8
:D