Avatar billede mtjg47 Nybegynder
17. juni 2010 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spam fra min vens mail

Jeg har et spam-problem, som nogen måske kan give mig en forklaring og en løsning på. Med jævne mellemrum modtager jeg en spammail, hvor afsenderen er en af mine venner, og hvor modtageren er en aldeles ubekendt. Min ven undrer sig også - for han har ikke sendt den.
Min mailadresse må stå i bcc-feltet, eftersom jeg ikke kan se den noget sted i mailen.
Men hvordan kan en fremmed sende en spammail fra min vens mail - og hvordan stopper man det?
Vh. Gorm..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2010 - 15:36 #1
Hvis din ven har haft den skrevet i et forum på nettet, er den sandsynligvis blevet opfanget af en spamrobot, som så bruger den til spam.

Kigger i header på mail, vil i se at der er en anden afsender end den man skulle tro.

(Jeg håber der kommer en forbi der kan forklare det lidt mere teknisk/nørdet :))
17. juni 2010 - 15:40 #2
Den ven skal omgående ændre password/kodeord til sin MAIL - det er sansynligvis en WEB/Hotmail adresse ?

En eller et eller andet ude i verden har opsnappet password/kodeord og (mis)bruger nu den konto til den slags spammail eller det der er værre !!!

"Velkendt" problem !!!
Avatar billede mtjg47 Nybegynder
02. september 2010 - 09:19 #3
Tak for Jeres svar.

Jeg har fået min ven til at lukke kontoen på hotmail. Det hjalp ikke i første omgang, fordi den åbner igen, hvis man logger på inden for et bestemt tidsrum. Og det gjorde spammeren - og åbnede derved kontoen igen.
Min ven har derefter ændret kodeordet og derefter lukket kontoen. Og nu har jeg haft fred et stykke tid. Jeg tror, det har virket.
Så Larry fra Karise har formentlig ret.

Tak for hjælpen.
Vh. Gorm..
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2010 - 20:36 #4
så var det nok en ide at bede om svar, i stedet for at svare selv, ikk ;)
05. september 2010 - 09:10 #5
Ping...
(DET var så et [svar] fra mig...)

Normalt skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4