Avatar billede apache99 Nybegynder
16. juni 2010 - 14:48 Der er 1 kommentar

Responstid på Apache 2-server er meget lang. Hjælp til konfiguration

Jeg har en Apache 2 kørende på Debian 5 på en Virtuel server, der hoster et website, der har rigtig meget trafik for tiden.

Sitet hoster en Facebook-applikation lavet i Flash og 2 meget simple PHP-scripts, der hhv læser fra og skriver til en tabel i en MySQL-database.

Desværre oplever vi rigtig lange responstider på alle filer og scripts på serveren, og det er rigtig kritisk for os at få forbedret det.

Så jeg har brug for hjælp til at konfigurere Apache-serveren til at give mig bedre responstider.

Jeg har fuld adgang til al konfiguration, men desværre tilbyder udbyderen ikke support på opsætningen af Apache-serveren.

Yderligere detaljer og konfigurationsfiler kan fremsendes.
Avatar billede showsource Seniormester
17. juni 2010 - 13:43 #1
Bortset fra jeg ikke ved meget om at "tune" en apache, så:

Tjek i mysql forum at din db stuktur er optimal.
Optimering af db kan man komme meget langt med, en gang imellem.

Tjek i php forum, at dine scripts ER SIMPLE

Din flash kan vel også være en "killer" ?

Og måske du kan hente noget her ?

http://httpd.apache.org/docs/2.2/caching.html