Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. juni 2010 - 01:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program åbner man en ISO fil

Hej.

Er der nogen der ved hvilket program man åbner og kører et program der er i en ISO-fil.
Der står: Filtype: ISO-fil (.iso)
-Åbens med Del-fil med fælles dialog. (Hvad betyder dette).?

Er der nogen der kender til det og hvordan jeg åbner ype og med hvilket program således jeg kan installere det program der forlanger at det bliver åbnet i den fil type.?

(Har jeg misforstået noget så sig endelig til).
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2010 - 02:03 #1
http://da.wikipedia.org/wiki/ISO-fil

(Det er ikke noget jeg ved noget som helst om)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2010 - 02:55 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2010 - 02:03 #3
En ISO fil er normalt et CD eller DVD image.

Der er flere vaerktoejer som kan laese saadan et.

Bl.a.:
  Daemon Tools
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. juni 2010 - 02:43 #4
Hej.
Nu har jeg prøvet at hente Daemon Tools ned men ingen af disse 2 pr. vil tillade mig at benytte programmet på min pc. Jeg kører Vista 32 bit. Sjovt nok siger den ikke at der er problemer under seve installitionen.

Ved I hvor jeg kan hente det program så jeg kan åbne denne fil og evtu. få den brændt over på en DVD så det virker.?

Jeg har prøvet på download.com og google.dk

Jeg smider ialt 100 point i det spørgsmål.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. juni 2010 - 03:06 #5
Tak, jeg tjekker det lige ud:)
16. juni 2010 - 06:21 #6
[UltraISO] -> http://www.ezbsystems.com/download.htm

Giver også mulighed for at "brænde" et *.ISO image direkte til CD/DVD...

Fylder ikke en dyt. Let at bruger. Mange sprog. ...

---

PS: Point ude: 715 ? betyder at du har tidligere stadig åbne/ikke afsluttede spørgsmål igang ?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/pillpopper (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
16. juni 2010 - 08:06 #7
slysoft's virtual clonedrive kan emulere ISO'filen for dig. Så "tror" computeren at du sætter en skive med med ISO'filen i computeren.

Ellers kan Nero brænde til en disk

eller et freeware; http://cdburnerxp.se/

WinRAR kan åbne ISO'filen for dig så du kan se hvad den indeholder.
Avatar billede Blandy Praktikant
16. juni 2010 - 09:52 #9
Eller du kan bruge poweriso. det er et mega enkelt program til det formål.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
16. juni 2010 - 10:14 #10
VLC Player kan afspille iso-filer: http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. august 2010 - 15:41 #11
Hej karise_larry TAK for påmindelsen, jeg havde helt glemt det. Jeg har nu fået ryddet op i dette;-) !
06. august 2010 - 19:25 #12
Ping...
Jeg lægger så et [svar]...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. august 2010 - 15:36 #13
karise_lary´´ jeg suiger mange TAK for din hjælp og ISÆR med, lige at, påminde mig om disse spørgsmål jeg ikke havede fået lukket.

Pt. har jeg nu KUN 1 tråd åben som jeg ikke helt kan finde ud af endnu´´ desværre;( - Mn er ved at gennem læse de svar igennem samt se på de link jeg pt. har modtaget.

Og kan jeg stadigvæk ikke finde ud af det så skal jeg nok bede om hjælp:)

Hygge til Jer ALLE samen og forsat GOD dag...