Avatar billede pegazuz Mester
10. juni 2010 - 21:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

bedste laptop lige nu på 12 tommer til max 4000 kr

Jeg skal bruge en ny laptop. En 11 tommer er for lille - en 13 tommer er for stor. En 12 tommer er lige den størrelse jeg skal bruge. Jeg kiggede på en Samsung NC20 og læste i nogle reviews at det er en rigtig fed maskine, men det lader til at den efterhånden er lidt gammel - ihvertfald er alle reviews fra 2009 og jeg kan ikke købe den nogen steder.

Hastighed er selvfølgelig fedt, men er ikke ABSOLUT en nødvendighed. Det er primært en mail, net, word, excel computer.

Så keyboard så stort som muligt, ikke for tyk, så let som muligt, se godt ud.

Hvad er det bedste bud på en 12 tommer laptop (af hvilke der ikke er mange) til max 4000 kr lige nu???

Nogen bud?
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2010 - 21:39 #1
Tag et kig på Lenovo IdeaPad S12, bl.a 6 timers batteritid

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693355
Avatar billede pegazuz Mester
10. juni 2010 - 22:07 #2
Har lige læst review på laptopmag.com, og det ser ud til at være en rigtig fed maskine. De skriver om at der lidt senere ville komme en maskine med Nvidia som ville være bedre til at vise film osv. Så vidt jeg kan så på linket til edbpriser, er det lige præcis den nye model, der er tale om.

De sammenligner i laptopmag.com hele tiden med samsung NC20. Kan det virkelig være rigtigt at de ikke er til at opdrive i DK. Tror jeg vil skrive til Samsung
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
10. juni 2010 - 23:19 #3
ville tage et kik på Asus 1201N som kommer med Nvidias Ion platform og en dual core atom cpu, en kraftfuld lille sød maskine som ligger til omkring 3800,- kr. Batteri levetiden er ikke fantastisk men der er også lidt mere umph i den end der er i de fleste andre 12" bærbare.
Avatar billede pegazuz Mester
13. juni 2010 - 16:25 #4
Nu er jeg kommet ned til 3 forskellige modeller:

Asus 1201N - dual core intel atom n330 with nvidia ion
Acer 3810TZ - 1.33-GHz Intel Pentium SU2700 CPU
Acer 1410 - med intel celeron processor (tror ikke det skal være den her)

Fra de anmeldelser jeg har kunnet finde, lader det til at Acer 3810 har en kraftigere processor, men at Asus 1201 faktisk håndterer grafik bedre pga. Nvidia ion, og at jeg derfor udover at få en god lap også måske endda kan spille nogle lette spil, hvis jeg vælger Asus'en. Dog på bekostning af batteritiden.

Skal jeg lægge meget på forskellen i processor imellem de to øverste eller kan jeg forvente at de formentlig vil kunne performe nogenlunde lige godt?
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 17:44 #5
Der vil være en smule forskel, men det er sikkert ikke noget du vil mærke i dagligt brug.

Hvis den kun skal bruges til skrive programmer, mails, internet osv. og bruges på "farten" så vil jeg vælge 3810TZ maskinen.
Avatar billede pegazuz Mester
13. juni 2010 - 18:09 #6
havesslev - tak for input - men jeg tror nu jeg vælger asus'en fordi så kan jeg spille lidt (simple elelr gamle) spil oveni.
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
13. juni 2010 - 19:10 #7
Har rent faktisk set både WoW og Moderne Warfare køre på Nvidia Ion platformen ok fornuftigt, man skal nok ikke regne med 100 fps men det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 19:43 #8
WoW og Moderne Warfare køre på Nvidia Ion platformen !!
det er vist meget held med i den satsning som spille maskine :-)
Avatar billede DatateknikerElev Nybegynder
13. juni 2010 - 20:54 #9
Haha nej jeg tror ikke man skal gå efter Atom/Ion hvis man vil have en spille maskine, men det er da lidt imponerende at de kan lave en gpu og cpu der bruger så lidt strøm men stadig kan yde noget.

Ser frem til at se Ion 2 platformens performance.
Avatar billede pegazuz Mester
13. juni 2010 - 22:35 #10
Tak for alle jeres input. Jeg lod tvivlen komme Asus'en til gode. Den er bestilt. Desværre ikke i den rigtige farve :-(

Hvis jeg husker det, skal jeg vende tilbage når jeg har prøvet at køre Far Cry på den.

Hvis der skal uddeles point, må I lige lægge et svar...
Avatar billede haverslev Novice
14. juni 2010 - 06:40 #11
Svar herfra også så :-)
Avatar billede pegazuz Mester
04. juli 2010 - 23:07 #12
Nu har jeg fået prøvet at køre henholdsvis Far Cry og Age of Empire 2 på maskinen. Indrømmet, det er ikke de nyeste spil, men der skal ikke meget til at tilfredstille mig :-)

De kører tilsyneladende ganske fint, men der sker nogle mærkelige ting med farverne. Græsset i Far Cry er hvidt, ikke grønt. Vandet i Age og Empire er ikke blot, men en blanding af en masse forskellige farver.

Hvad sker der for min maskine?
Avatar billede haverslev Novice
05. juli 2010 - 10:23 #13
Er overbevist om at grafikken slet ikke kan følge med.

Men sørg for at der er opgradet med nyeste grafikkort driver, nyeste direktx og resten af windows er fuldt opdateret