Avatar billede mohnsen Praktikant
09. juni 2010 - 11:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksport til XML -tags??

Hej Eksperter

Jeg har en webshop - hvortil jeg kan importere varedata via en xml-fil.

Denne fil fik jen en ide til at generere i access, da access jo kan eksportere til XML.

Problemet er at jeg kan ikke importere filen, fordi der er nogle <tags> i den fil som webshoppen behøver(en slags grupperinger), som ikke findes i min access export.

Hvordan fortæller jeg access hvilke tags der skal bruges?
De eneste tags som Access selv sætter på er at der for hver linie i access skrives <import> som start og </import> som slut. (forespørgslen der eksporteres fra hedder "import"

Jeg kører access 2007.

Hilsen Mohnsen
Avatar billede t3ch Nybegynder
09. juni 2010 - 11:48 #1
Dine såkaldte "tags", er elementer, hvilket XML's struktur er opbygget af.

Du kan finde en god guide til XML her:
http://www.comptechdoc.org/independent/web/xml/guide/xmlguide.pdf

Jeg ville personligt benytte en XML editor, frem for Access, da det sikkert vil være hurtigere og nemmere.

Kig evt på:
http://symbolclick.com/
http://www.firstobject.com/dn_editor.htm
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2010 - 12:03 #2
"Jeg har en webshop - hvortil jeg kan importere varedata via en xml-fil."

Maybe a better idea was to have a webshop which uses a database
Avatar billede t3ch Nybegynder
09. juni 2010 - 12:13 #3
Terry, du kan importere data fra XML til databasen, hvorefter de vises i webshoppen.
Avatar billede mohnsen Praktikant
09. juni 2010 - 12:45 #4
-> T3ch

Jeg kommer ikke udenom Access, da det er der jeg danner mine data. Men er det muligt at opbygge/angive XML strukturen i access, så den bliver korrekt når der eksporteres?
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2010 - 15:14 #5
If the data is already in Access then why export to an xml file just to import it again?

Maybe I'm missing something!!!
Avatar billede mohnsen Praktikant
09. juni 2010 - 16:07 #6
Hi terry

The data is in Access, that´s the source, but I want to export it to XML. I can export it alright, but the XML structure is not the same as the Webshop would read. So I need to be able to make changes to the way the XML structure is build when exporting.
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2010 - 17:10 #7
From your comments I understood that the webshop isnt using a database but gets its input from an XML file, is that correct? Thats why I suggested having a webshop which uses a database, fro example Access. Then it wouldnt be necessary to export to XML and thebn import again.

Cant the webshop import other file types such as csv?

I havent used the XML functions in Access so much but I think you will have to use a style sheet (XSLT). You can read about it here under
"About Extensible Stylesheet Language Transformation (XSLT)"

http://office.microsoft.com/en-us/access-help/about-xml-data-and-access-HP003076803.aspx
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2010 - 20:37 #8
Må vi se den fil du eksporterer fra access og den xml fil som din webshop forstår?
Avatar billede mohnsen Praktikant
10. juni 2010 - 15:15 #9
Hej Alle, Jeg fandt i stedet en løsning ved export til CSV i stedet for XML
Avatar billede terry Ekspert
10. juni 2010 - 15:21 #10
"Cant the webshop import other file types such as csv?!????