Avatar billede Snulla Nybegynder
08. juni 2010 - 23:00 Der er 6 kommentarer

Kan man se min chat historie

Jeg har en kæreste som jævnligt bruger min pc for at komme på nettet, det er sådan set også helt ok. Men forleden dag begyndte han at spørge mig om nogle private ting som jeg helt sikkert ved han ikke har fået at vide andre steder fra en på min pc så mit spørgsmål er, Bliver mine chat historier fra Facebook og MSN gemt på min pc? Og hvor kan han i givet fald finde dem? Og hvordan kan jeg i givet fald ændre dette?
Avatar billede swiatecki Novice
09. juni 2010 - 00:12 #1
Dem fra facebook gør shjv. ikke

Dem fra MSN kan blive gemt, hvis du klikker på det 3. ikon til højre for søgefeltet i MSN, det 1. værende Tilføj ny kontakt person.

Her vælger du funktioner -> indstillinger -> Meddelelser

Så kan du under afsnittet Meddelesoversigt se om de bliver gemt.
Avatar billede Grumpy_dk Nybegynder
09. juni 2010 - 01:42 #2
Ja, chat historik fra Live messenger kan du godt "risikere" er gemt på computeren :)
Det er praktisk, når man gerne lige vil se, hvad man skrev, sidst man chattede med en anden person - men jeg kan godt se, at det måske kan være "uheldigt", hvis du har noget at skjule overfor kæresten. ;-)

Det er i øvrigt sådan, at chat beskeder sendes i klar tekst over internettet, og vil kunne læses uden de store sværdslag af den systemansvarlige i de fleste virksomheder. Det er mange ansatte ikke opmærksomme på.

Ønsker man at kryptere sin messenger chat, kan man gøre det effektivt med krypteringsprogrammet Simp fra firmaet Secway.
http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/

Det kræver dog, at programmet benyttes i begge ender af chat "samtalen", men det kræver ikke nødvendigvis den samme chat klient - ICQ, Live Messenger o.lign.
Avatar billede Snulla Nybegynder
09. juni 2010 - 13:21 #3
Det er ikke fordi jeg direkte har noget at skjule for min kæreste, men syns nu heller ikke han behøver at vide hva jeg skriver med min mor og far om (som er meget privat).
Avatar billede Snulla Nybegynder
09. juni 2010 - 13:22 #4
Ok, jeg takker for jeres svar:)
09. juni 2010 - 18:51 #5
Tips: Opret en ANDEN Windows Login bruger til ham, så I har hver sin! Med passende kodeord på din *S* ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2010 - 20:16 #6
Ovenstående kræver selvfølgelig at koden tastes hver gang der logges på messenger ;)