Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP classic komponenter på IIS 7

Hej

Nogen der ved hvordan man installere classic asp komponenter på IIS 7 (Windows 7 x86)? Jeg har kørt regsvr32 asptear.dll, men det virker ikke... Den skriver godtnok at den er registret, men jeg få følgende fejl når jeg prøver at køre asptear: ActiveX component can't create object: 'SOFTWING.ASPtear'

Jeg har hentet asptear her: http://www.alphasierrapapa.com/IisDev/Components/AspTear/ - og det har tidl. virket uden problemer på Windows Server 2003...

På forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2010 - 16:00 #1
Har alle adgang til filen asptear.dll ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 17:06 #2
Jeg har placeret filen i c:\windows\system32 og givet mig selv, IIS_IUSRS, IUSR og SYSTEM adgang til filen... Men det gør ingen forskel...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2010 - 17:29 #3
Kan du tilgå filen fra direkte VBS (udenom ASP) ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 19:15 #4
For at være helt ærlig, så ved jeg ikke hvordan dette gøres...
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 19:15 #5
Jeg plejer blot at bruge regsvr32 - det virker (virkede)...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 01:11 #6
foobar.vbs:

Set z = CreateObject("SOFTWING.ASPtear")
WScript.Echo "Jubii - det virker !"
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 01:12 #7
Det løser ikke problemet. Men resultatet kan måske give nogle hints til løsning af problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:25 #8
??
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2010 - 09:34 #9
Jeg beklager, der gik sommerferie i dette spørgsmål... Jeg gav op mht. ovenstående. Men jeg takker for din hjælp og opret blot et svar som tak, og du får point...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2010 - 10:45 #10
ok