Avatar billede ptj_11 Forsker
06. juni 2010 - 02:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Åbne spørgsmål.

Jeg savner også en funktion, der automatisk tæller en spørgers samlede mængde af åbne spøgsmål, og skriver det ud for profilelnavnet, lige som det gøres med den samlede mængde af points.
Det kunne jo tænkes, at spørgeren så lidt oftere blev mindet om, at han/hun har et hængeparti.
/ptj_11
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2010 - 02:27 #1
Ideen er ikke ny.

Men ikke dårlig af den grund.
06. juni 2010 - 06:01 #2
Det kan vel ikke skade.  Men hvis formaalet er at "opdrage" spoergere der har for vane ikke at rydde op og lukke kan det jo ogsaa gribes an ved at man lader spoergsmaal fra saadanne spoergere ligge.  Det goer jeg selv.  Min rutine i IT spoergsmaal er paa det niveau at jeg normalt maa laegge meget arbejde i at besvare spoergsmaal og teste mine svar.  Der er flere interessante spoergsmaal end jeg har tid til at svare paa, saa de spoergsmaal jeg vaelger er fra medlemmer med faa udestaaende points.  Hvis spoergere er ligeglad med at have mange udestaaende points vil de saa tage sig af at have mange aabne spoergsmaal?
06. juni 2010 - 09:36 #3
10. juni 2010 - 13:33 #4
Enten har jeg sovet i timen eller ogsaa er det en ny funktion som jeg saa for foerste gang for ti minutter siden:  Naar man aabner et spoergsmaal ser man spoergerens samlede antal points, som altid, men ogsaa spoergerens antal udestaaende points.  Det hilser jeg velkommen.  Det svarer ikke til forslaget i denne traad (antal aabne spoergsmaal,) men det er et skridt i den rigtige retning.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2010 - 14:55 #5
Jep.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2010 - 14:56 #6
13. juni 2010 - 19:14 #7
pt_11, jeg går ud fra at dette spørgsmål også skal lukkes - for at bidrage dertil opretter jeg dette som svar.  Du kan naturligvis vælge at dele points med de andre der har lavet indlæg.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 20:13 #8
Spørgsmål om E plejer at være gratis.

Men med 0 point er forskellen vist ens.
14. juni 2010 - 20:24 #9
arne_v, vi kan vist tillade os at dele points for dette spoergsmaal (og med Karise_Larry) uden at bryde den uskrevne reglen om gratis spoergsmaal om Eksperten.  Mit #2 og #4 var ment alvorlige, mit #7 var en Piet-Hein spoeg ("den der kun tager spoeg for spoeg ....") med pointen "Nu soerges der vel for at et spoergsmaal om problemet med aabne spoergsmaal ikke forbliver aabent."
14. juni 2010 - 21:00 #10
"Spørgsmål om Eksperten - som i denne kategori - er principielt 'gratis'.
Så læg selv et [svar] og efterfølgende [Accepter] dit eget [svar] ... " *S*
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juni 2010 - 00:59 #11
Jeg iler med at lukke mit spørgsmål.
3 gode grunde:
1. Som anført bør jeg jo være en af de sidste til at glemme at lukke mine spørgsmål, emnet taget i betragtning.
2. Mit ønske er jo faktisk blevet delvist imødekommet viamarkering af udestående points, (de siger dog ikke meget om antal af åbne spørgsmål).
3. Christian_Belgien har sendt mig en mail med opfordring til at huske atlukke mit spørgsmål. (en rigtig god grund).
Jeg kan så bare undre mig over, at jeg ikke har modtaget mails om indlæg på tråden siden #1. Hvis dette også sker på andre spørgsmål, så er der måske en fair grund til, at der er så mange åbne spørgsmål.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2010 - 01:09 #12
Ang. at du ikke har modtaget mails....
Det er vel ikke en TDC mailadresse du bruger her på Eksperten?
17. juni 2010 - 06:32 #13
Ref.: #12 - derfor har jeg måtte skifte over til en GMAIL mht. Eksperten.dk's mailsystem. I GMAIL's system har jeg så oprettet en 'regel' der automatisk videresender til min normale TDC mail... så virker det hver gang ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juni 2010 - 08:39 #14
Hvad skulle problemet være med at benytte en TDmailadresse i forbindelse med Eksperten?
/ptj_11
17. juni 2010 - 09:18 #15
... Jeg (og andre) har oplevet at Mail's fra E. ikke kommer igennem TDC's system ...
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2010 - 14:02 #16
Det er noget med at TDC's mailserver opfatter mails fra Eksperten som spam-mails.
Jeg havde store problemer med manglende mails, men efter jeg ændrede til GMail, har jeg ikke mistet én eneste mail (så vidt jeg ved)

Læs evt. kommentar af CoAdmin man. d. 30. november 2009 kl. 12:39 her: http://www.eksperten.dk/blog/22